Αριθμός συνομιλίας: | 1 |
Συλλογή υλικού: | Ερευνήτρια Ευ. Σκ. |
Απομαγνητοφώνηση: | Ερευνήτρια Eυ. Σκ. |
Συμμετέχοντες: | Νήπιο, Ερευνήτρια |
Φύλο νηπίου: | Κορίτσι |
Ηλικία νηπίου: | 3 ετών και 6 μηνών |
Χώρος: | Σπίτι νηπίου, αυτοκίνητο |
Τόπος διαμονής: | Βόλος |
Πλαίσιο: | Eλεύθερη παρατήρηση, συζήτηση |
Ημερομηνία καταγραφής: | 17-Δεκ-2014 |
Διάρκεια: | 10’ 56’’ |
Κωδικός: | 1f3.6MLU2014 |
Σύμβολα συμμετεχόντων: | Ν, Ε |
Ε: Έλα να μου πείς πώς σε λένε;
Ν: kotadina
Ε: Kαι στο επίθετο;
Ν:
Ε: Και πόσο κάνει ένα και ένα;
Ν: kani ðio
Ε: Μπράβο! Και πόσο χρονών είσαι;
Ν: tria
Ε: Tρία; Και ποιο είναι το αγαπημένο σου φαγητό;
Ν: ta futa
Ε: Μόνο τα φρούτα;
Ν: ne k’e to γala
Ε: Kαι το γάλα, αγάπη μου;
Ν: ne
Ε: Και ποιο είναι το αγαπημένο σου παιχνίδι;
Ν: to miklo mak’ilari
Ε: Το μικρό μαξιλάρι;
Ν: ne ine peniði mu
Ε: Είναι το παιχνίδι σου;
Ν: ne to γaγal’aliko mak’ilali ine, ine to kaγal’ialiko mak’ilari mu
Ε: Τι χρώμα έχει;
Ν: ex’i… ex’i aspro
Ε: Άσπρο; Με την ξαδερφούλα σου την Ανθή παίζετε;
Ν: ne
Ε: Παίζετε ή μαλώνετε;
Ν: em ee jati pilazi ola ta peniðja
Ε: Ποιο είναι εσένα το αγαπημένο σου χρώμα;
Ν: to k’itino k’e to mavlo k’e to kok’ino
Ε: Στη θάλασσα πας το καλοκαίρι;
Ν: ne
Ε: Κολυμπάς;
Ν: ne
Ε: Mε μπρατσάκια ή με σωσίβιο;
Ν: me blatsak’a k’e me sutsivio
Ε: Μήπως έχουμε και μία σανίδα;
Ν: pu ine i saniða?
Ε: Kαι τα κουβαδάκια;
Ν: ne
Ε: Σ’ αρέσει να ζωγραφίζεις;
Ν: ne
Ε: Πολύ;
N: ne
Ε: H Πέπα σ’ αρέσει;
Ν:
Ε: Tι ζωάκι είναι η Πέπα;
Ν: γuruna
Ε: Γουρουνάκι; Kαι τι χρώμα έχει;
Ν: loz
Ε: Λοζ. Πας εσύ σχολείο;
Ν:
Ε: Όχι; Σ’ αρέσει να παίζεις με άλλα παιδάκια;
Ν: ne
Ε: Kαι το μπαλέτο σ’ αρέσει;
Ν: οx’i to baleto
Ε: Το κολύμπι;
Ν: ne
Ε: O χορός;
Ν: ne
Ε: Tι άλλο σ’ αρέσει να κάνεις; Οι βόλτες στο πάρκο σ’ αρέσουν; Στην κούνια και στην τσουλήθρα;
Ν: ne
((H ερευνήτρια βρίσκεται με το νήπιο στο χώρο του αυτοκινήτου και πηγαίνουν βόλτα.))
Ε: Εδώ τώρα τι βλέπεις; Έχει δέντρα;
Ν: ne
Ε: Eίμαστε στον δρόμο;
Ν:
Ε: Πάμε στην ξαδερφούλα. Τι είναι αυτό; Φανάρι;
Ν: ne
Ε: Τώρα τι χρώμα έχει;
Ν: plasino
Ε: Πράσινο;
Ν: pame
Ε: Aυτό;
Ν: kok’ino
Ε: Τι θέλεις να σου φέρει ο Άγιος Βασίλης;
Ν: mia kukl’a
Ε: Tι κούκλα;
Ν: me tema
Ε: Και τι άλλο; Μόνο αυτό;
Ν: k’e me kok’ino ðilak’i k’e me prasino o babas
((μιλάει για τα φανάρια στον δρόμο))
Ε: Το δέντρο το χριστουγεννιάτικο το δικό μας σ’ αρέσει;
Ν: ne
Ε: Είναι μικρό ή μεγάλο;
Ν: in meγalo
Ε: Πώς περάσαμε όταν πήγαμε στο χωριό του Άι-Βασίλη;
Ν: pala poli olea
Ε: Πάρα πολύ ωραία;
Ν: ne ala ðen ix’e loδα
Ε: Δεν είχε ρόδα;
Ν: ne
Ε: Θα μου πεις το παραμύθι που διαβάσαμε; Εδώ το έχω ((κάθονται σε παγκάκι))
Ν: ( ) ek’i mek’a avγa. itan mia papx’a pu tsutsuse ta aavulak’a tis
Ε: Μπράβο!
Ν: k’e k’afnika vjik’e ena miko papak’i. i mama papx’a kaθik’e pano ta avγο ja na to zestan. ik’e θeulis
Ε: Το κοίταξε παραξενεμένη και αναφώνησε
Ν: ik’e tox’ο ax’imo mi to les ik’e tox’ο ax’imo k’e jeneo ne. tin ipalimi mela piγan mia vota k’e to fulik’e k’e ta filik’e me xala […] k’ita ota θa jelame k’ita! k’ita pos in ati […] k’e ja mek’a ajopapx’e
Ε: Και αποφάσισε να το σκάσει.
Ν: na to kasi k’e to k’ek’ase mn’a foa
Ε: Τελείωσε την περιπλάνησή του και ο χειμώνας πλησίαζε απειλητικά, τα φύλλα των δέντρων έπεφταν και άφηναν τα κλαδιά γυμνά.
Ν: jimna… ti lei torrra?
Ε: Έλα δε θυμάσαι;
Ν: pef to ti lei torrra?
Ε: Ένα απόγευμα είδε ένα σμήνος πουλιών που πετούσαν στον ουρανό, ήταν λευκοί κύκνοι.
Ν: k’amm ti ine ato eðο pera? ti ine?
Ε: Σκιουράκι είναι.
Ν: ok’i afto pu tapai to k’iulak’i
Ε: Μήπως είναι μια μπαλίτσα;
Ν: ine ena madarini
Ε: Μανταρίνι είναι ή ρόδι;
((το νήπιο απομακρύνεται και θέλει να ανεβεί σε μια πέτρα))
Ε: Έλα να μου πεις και τη συνέχεια.
Ν: pefto
Ε: Δεν πειράζει.
Ν: θen na anevo pano ti peta
Ε: Δε γίνεται. Mετά θα σε βάλω εγώ. Έλα να το τελειώσουμε τώρα το παραμυθάκι μας.
((συνεχίζει το παραμύθι))
Ν: pano to deto pajo ti θeuli mats? k’iliγusan na to px’atsun i aγlotes apo k’i. i aγlotes ðen ikan px’o ekane to papak’i k’e tomak’e ap tus aγlotes k’e to ekak’e apo k’i
Ε: Μπράβο, το έσκασε και από κει. Μετά από αρκετές εβδομάδες… Έλα να μου πεις τη συνέχεια
((ανεβαίνει πάνω στην πέτρα))
Ν: ((γελάει)) anevika. sti k’epi anevika k’e bafik’a
Ε: Ναι, έλα να μου πεις τώρα τη συνέχεια
Ν: k’e k’afnika eo na to valo se mia θesi
((θέλει να πάρει το βιβλίο))
Ε: Άστο το έχω τώρα εδώ.
Ν: na to valo se mia θesi
Ε: Έλα, αγαπούλα μου, πες μου.
Ν: k’e meta anije ta ftela tu
Ε: Πες μου.
Ν: k’e meta petodas tus ulanus
Ε: Πετώντας στους ουρανούς… Τώρα;
Ν: k’e meta ela maji mas. i ajiopapx’es… οx’i fonak’e i k’ikni ela maji mas
Ε: Ήταν πολύ ευτυχισμένος που είχε γίνει…
Ν: k’iknos k’e ja
Ε: Για διάβασέ το μου.
Ν: apo tak’i k’ek’iname?
Ε: Ναι.
N: apo ðο?
((αρχίζει και λέει ονόματα παραμυθιών))
Ν: o k’en
Ε: O Αλαντίν.
Ν: ο aladin, ða tria γurunak’a, i tatoputa, i kok’ini kufik’a, to nana
Ε: O Πινόκιο.
Ν: ο pinok’io… i laboje, x’onati ti in atin? ti in
Ε: Η Χιονάτη και οι επτά νάνοι.
Ν: i x’onati k’e i epta nani, to ak’imopapu, o kakok’ o likok’
Ε: Kαι τα επτά κατσικάκια.