Αριθμός συνομιλίας: | 55 |
Συλλογή υλικού: | Ερευνήτρια Ζα. Ιω. |
Απομαγνητοφώνηση: | Ερευνήτρια Ζα. Ιω. |
Συμμετέχοντες: | Νήπιο, Ερευνήτρια |
Φύλο νηπίου: | Αγόρι |
Ηλικία νηπίου: | 6 ετών |
Χώρος: | Σπίτι νηπίου |
Τόπος διαμονής: | Λάρισα |
Πλαίσιο: | Η συζήτηση είχε τη μορφή παιχνιδιού ρόλων στο οποίο ο ερευνητής έχει το ρόλο του δημοσιογράφου και το νήπιο απαντάει στις ερωτήσεις του |
Ημερομηνία καταγραφής: | 9-Μαρ-2017 |
Διάρκεια: | 10’56’’ |
Κωδικός: | 55m6MLU2017 |
Σύμβολα συμμετεχόντων: | Ν, Ε |
Ε: Πώς σε λένε;
N: nikola
E: Νικόλα και τη μαμά;
N: ag’ela k’e tak’i
E: Τον μπαμπά Τάκη;
N: ne
E: Ωραία, θες να ζωγραφίσουμε;
N: ne
E: Ωραία κάτσε να πάρω τα μολυβάκια..πόσο χρονών είσαι, ρε Νίκο;
N: eksi
Ε: Έξι και σήμερα έχεις γενέθλια;
N: ne
E: Και μεγάλωσες;
N: ne
E: Ωραία έλα να ζωγραφίσουμε, τι θέλεις να κάνουμε;
N: ena spitak’i
E: Ένα σπιτάκι για ζωγράφισε μου να δω εγώ πώς ζωγραφίζεις …σας έχουν μάθει πώς να κάνετε σπιτάκια;
N: ox’i
Ε: Μόνος σου έμαθες;
N: ne
E: Μπράβο, καμάρι μου …για δείξε μου εμένα…θα κάνουμε και σκεπούλα;
N: ne
E: Ωραία για κάνε και σκεπούλα να δούμε ….και, Νίκο, έχεις αδερφάκια για πες μου εμένα;
N: ne
E: Ποιους;
N: to manθo to θemi k’e ksaðerfo exo to nikola to meγalo
E: Ααα πόσο χρονών είναι ο Νικόλας ο μεγάλος;
Ν: ((απαντάει με μία κίνηση εδώ))
Ε: Είναι πιο μεγάλος;
N: ne
Ε: Είναι 7 χρονών;
N: eee
E: Εεε κάπου εκεί …να κάνουμε και λουλουδάκια γύρω από το σπιτάκι;
N: ne
E: Ωραία έλα να κάνουμε και λουλουδάκια.
N: θa kano pγota ta xoγtarak’a
E: Ωραία κάνε τα χορταράκια πρώτα …και για πες, ρε Νικόλα, τι τάξη πας;
N: meγala nipia
E: Μεγάλα νήπια … και έχεις και πολλούς συμμαθητές;
N: ne
E: Ναι; Για πες μου πώς τη λένε τη δασκάλα σου;
N: asimina
E: Ασημίνα, και τους φίλους σου;
N: apostolo k’e jorγo k’e ðimitri
E: Με τον Τάσο δεν κάνεις παρέα;
N: afu ini stu
E: Ααα είναι στο περσινό τμήμα ο Τάσος, ναι … θες να γράψεις και το όνομα σου που έμαθες να το γράφεις;
N: ne
E: Έλα να το γράψουμε, μπράβο … σας έμαθε όλη την αλφαβήτα η κυρία;
N: ox’i
E: Όχι; Τι σας έμαθε να γράφετε αυτά που βλέπετε;
N: ne
E: Μπράβο Νίκο …θες να γράψουμε και το δικό μου όνομα;
N: ne
E: Ωραία έλα να δούμε τώρα τι θα κάνουμε θα βάλουμε ένα γιώτα, το ωμέγα ξέρεις πώς είναι;
N: ((κουνάει αρνητικά το κεφάλι του))
E: Έλα να σε βοηθήσω να το κάνουμε, το άλφα είναι ένα κυκλάκι με μια γραμμούλα.
N: afto ini to mik(r)o
E: Το μικρό θες να τα κάνουμε κεφαλαία;
N: ox’i ox’i
E: Ωραία δύο νι κάνε δύο νι που ξέρεις …μπράβο και άλλο ένα μικρό άλφα.
N: ee
E: Καλό είναι, βγήκε λίγο μεγάλο, δεν πειράζει, ωραίο είναι μπράβο, ρε Νίκο, έλα να κάνουμε και λουλουδάκια.
N: ((μου δίνει το μολύβι))
E: Εγώ; Να κάνω ένα εγώ και ένα εσύ; …. Και για πες μου και για τη γιαγιά σου για πες μου τις γιαγιάδες σου και τους παππούδες σου πώς τους λένε;
N: ti mia ti lene nik’i k’e tin ali ti l’ene ma(r)ina
E: Και τους παππούδες;
N: niko k’e manθo
E: Έτσι μάλιστα ωραία, μπράβο κάνε και το λουλουδάκι …και για πες η γιαγιά η Νίκη από πού είναι;
N: ap ti spil’a
E: Ενώ η άλλη η γιαγιά ;
N: ap to sikujiο
E: Ναι …τι ωραίο λουλουδάκι που είναι αυτό, μπράβο αγάπη μου, τι άλλο να ζωγραφίσουμε, θες να κάνουμε έναν ήλιο;
N: ne
E: Έλα να κάνουμε και έναν ήλιο …εσύ θα τον κάνεις;
N: ne pantos ox’i m afta jati ðe
E: Τι είναι αυτά για δείξε μου.
N: ine maγkaðori pu efeγa x(r)omata ine maγkaðοri pu ðe
E: Και αυτά τι είναι;
Ν: k’iγobojes ksilobojes
E: Και;
N: maγkaðoji
E: Και μαρκαδόροι, με τι θα ζωγραφίσουμε εμείς;
N: pu ta vγales ekso
E: Θα τα βάλω μέσα …λοιπόν με τι θα ζωγραφίσουμε με τι θες;
N: me tis ksilobojes
E: Με τις ξυλομπογιές ωραία έλα να κάνουμε έναν ωραίο ήλιο.
N: opa afto ðen ek(l)ise kala
E: Κλείστο εσύ …έκλεισε;
N: ox’i
E: Εντάξει, δεν πειράζει, θα το κλείσουμε σε λίγο.
N: ox’i ox’i toγa ek(l)ise
E: Μπράβο, να κάνουμε τον ήλιο; Τι θα τον κάνουμε κίτρινο; Έλα.
N: e ðe pirazi ðe fenete
E: Δε φαίνεται και πολύ καλά, θέλεις να βάλουμε και πορτοκαλί για να φαίνεται πιο έντονο;
N: ne ala tora θa fenete il’uvasilema
E: Ακόμη καλύτερα.
N: to il’ovasilema ine poli oreo susta?
E: Πάρα πολύ ωραίο, πολύ σωστά.
N: kati ek’eje i fotx’a
E: Μπράβο, ωραία, να βάλουμε και τις ακτίνες με το κόκκινο; Έλα ορίστε.
N: ((τραγουδάει)) otan se k’itazo sinefa k’e bora, otan sagal’azo stamata i ora
E: Ποιος σου το έμαθε αυτό το τραγουδάκι, η κυρία σου;
N: o k’ijios
E: Ο κύριος;
N: vasilis
E: Ποιος κύριος Βασίλης;
N: ap to oloimero
E: Κάνεις και με τον κύριο Βασίλη μάθημα;
N: oli kanume me ton k’irio vasili maθima … me ton k’irio vasili maθenume pγoves sta tlaγuðja ja tin ikosti pemti maγtiu pu ine se ðio vðomaðes
E: Μπράβο, καμάρι μου, μπράβο, έλα θες να κάνουμε και κάτι άλλο;
N: san?
E: Σαν τι; Να δούμε αυτή την καρτούλα;
N: ne
E: Τι είναι αυτή η καρτούλα για πες μου;
N: ap ta jeneθlia mu eðo ti γ(r)afi? ðe kse(r)o na ðjavazo
E: Η κυρία σου σου το έκανε;
N: ðe ksero
E: Ναι, λέει να τα εκατοστίσεις, Νικόλα.
N: na ta ekatostisis niko
E: Νικόλα, και λέει τα νήπια του Νηπιαγωγείου. Για να δούμε τι άλλο έχει εδώ πέρα.
N: eðo ti l’ei
E: Αυτά είναι ζωγραφιές από τα παιδάκια;
N: ne toja pes
E: Και εδώ λέει να τα εκατοστίσεις, αυτό το έκανε η Εύα;
N: ox’i ðjavase kanonika ti lei
E: Δεν ξέρω τι σημαίνει, αυτό τα έκανε η Κατερίνα.
N: a i kaliteji mu simaθitria
E: Τη συμπαθείς την Κατερίνα;
N: ne esi?
E: Ε, δεν την ξέρω εγώ, ποια είναι, την έχεις και στη φωτογραφία;
N: ne ðes ti
E: Για έλα να δούμε ποια είναι η Κατερίνα.
N: jorγοs
E: Μπράβο ο Γιώργος.
N: paγakalo eksarxos
E: Έξαρχο τον λένε;
N: ne kaliteγos mu filos sto sxolio
E: Ζωγραφίζει και πάρα πολύ ωραία ο Γιώργος, αυτή είναι η Ευτυχία.
N: mm i eftix’ia pu me sibaθi, apostolos
E: Πού το ξέρεις ότι είναι του Απόστολου αυτή;
N: jati ton iða na to zoγ(r)afizi
E: Αυτό είναι της Βάσως.
N: vaso vasokula
E: Bασιλικούλα, αυτό είναι. Δεν ξέρω ποιανού είναι αυτό.
N: eðo ti lai eðo
Ε: Xέτα. έχετε τέτοιο κοριτσάκι;
Ν: telos padon, ak’i
E: Ναι, αυτό είναι του Άκη μπράβο.
N: o ak’is o px’o zimn’ajis stu sxolio
E: Είναι ζημιάρης;
N: ο px’o zimn’ajis sto sxolio
E: Τι κάνει και είναι ζημιάρης;
N: pola
E: Είναι άτακτος, αυτό είναι του Δημήτρη.
N: k’e lafail
E: Ναι, πάρα πολύ ωραίο είναι αυτό.
N: afta k’e mu vale k’e x(r)isoskoni i k’ijia
E: Τι ωραίο που σου το έκανε, και σου το έκανε δωράκι για τα γενέθλια σου που έχεις σήμερα;
Ν: ne
Ε: Μπράβο, τι καλή κυρία που είναι αυτή. Ωραία, θες να παίξουμε με τα τουβλάκια;
N: ne
E: Εδώ τα έχω εδώ.
N: tuv(l)ak’a ine k’ ek’i
E: Ε δε μας φτάνουν αυτά, πολλά είναι.
N: ne
E: Κάτσε να μαζέψουμε πρώτα αυτά.
N: eðo ixa kati ti ine afto
E: Τι;
N: t(r)eno
E: Τρένο; Κάτσε θα κάνουμε πολλά σχεδιάκια. Κάτσε να το πάρω από κάτω.
N: k’ita l’ei eðο ta sx’eðiak’a… k’ eðo na eγuo ekana afto
E: Θες να κάνουμε αυτό;
N: ba
E: Ποιο θέλεις να κάνουμε;
N: eγo l’eo na kanume afto to ko(r)itsak’i
E: Ωραία έλα να κάνουμε αυτό.
N: mn’as k’e mn’as pu ise ko(r)itsak’i
E: Μιας και μιας που είμαι κοριτσάκι.
N: aðjase to
E: Τα συμπαθείς τα κοριτσάκια ή συμπαθείς πιο πολύ τα αγοράκια;
N: malon t aγοrja
E: Μόνο τα αγόρια;
N: malon t aγorja
E: Α μάλλον τα αγόρια, αλλά και τα κοριτσάκια τα συμπαθούμε.
N: mm
E: Έλα να δούμε, λοιπόν, κάτω τι έχει πράσινο.
N: ðio pγasina, na ta ta pγasina
E: Ωραία.
N: ena etsi sta ðipla k’ ena etsi blosta
E: Μπράβο, ωραία. Μετά έχουμε; Δύο κίτρινα.
N: ðio k’itrina apo ðio eðo ena k’it(r)ino k’e alo ena k’itlino pu ise
E: Ε βάλε ένα μεγαλύτερο, δεν πειράζει.
N: meγalitelo ðe θa jini omofo
E: Δε θα γίνει όμορφο;
N: ti apejinan ola ta k’itrina pu itan eðo
E: Τι απέγιναν; Δεν πειράζει, θες να βάλουμε ένα άλλο χρωματάκι; Αα να τα τα βρήκα τα κίτρινα είναι αυτά που μου έπεσαν κάτω, έλα.
N: k’ita afto ti ine?
E: Γιογιό;
N: ne jojo
E: Ωραία, έλα να κάνουμε το κοριτσάκι, βάλε ένα κίτρινο… Ωραία, μετά…
N: alo ena k’itrino … as va(l)ume ena alo x(r)omatak’i
E: Δεν πειράζει.