Αριθμός συνομιλίας:

55

Συλλογή υλικού:

Ερευνήτρια Ζα. Ιω.

Απομαγνητοφώνηση:

Ερευνήτρια Ζα. Ιω.

Συμμετέχοντες:

Νήπιο, Ερευνήτρια

Φύλο νηπίου:

Αγόρι

Ηλικία νηπίου:

6 ετών

Χώρος:

Σπίτι νηπίου

Τόπος διαμονής:

Λάρισα

Πλαίσιο:

Η συζήτηση είχε τη μορφή παιχνιδιού ρόλων στο οποίο ο ερευνητής έχει το ρόλο του δημοσιογράφου και το νήπιο απαντάει στις ερωτήσεις του

Ημερομηνία καταγραφής:

9-Μαρ-2017

Διάρκεια:

10’56’’

Κωδικός:

55m6MLU2017

Σύμβολα συμμετεχόντων:

Ν, Ε

Ε: Πώς σε λένε;

N: nikola

E: Νικόλα και τη μαμά;

N: ag’ela k’e tak’i

E: Τον μπαμπά Τάκη;

N: ne

E: Ωραία, θες να ζωγραφίσουμε;

N: ne

E: Ωραία κάτσε να πάρω τα μολυβάκια..πόσο χρονών είσαι, ρε Νίκο;

N: eksi

Ε: Έξι και σήμερα έχεις γενέθλια;

N: ne

E: Και μεγάλωσες;

N: ne

E: Ωραία έλα να ζωγραφίσουμε, τι θέλεις να κάνουμε;

N: ena spitak’i

E: Ένα σπιτάκι για ζωγράφισε μου να δω εγώ πώς ζωγραφίζεις …σας έχουν μάθει πώς να κάνετε σπιτάκια;

N: ox’i

Ε: Μόνος σου έμαθες;

N: ne

E: Μπράβο, καμάρι μου …για δείξε μου εμένα…θα κάνουμε και σκεπούλα;

N: ne

E: Ωραία για κάνε και σκεπούλα να δούμε ….και, Νίκο, έχεις αδερφάκια για πες μου εμένα;

N: ne

E: Ποιους;

N: to manθo to θemi k’e ksaðerfo exo to nikola to meγalo

E: Ααα πόσο χρονών είναι ο Νικόλας ο μεγάλος;

Ν: ((απαντάει με μία κίνηση εδώ))

Ε: Είναι πιο μεγάλος;

N: ne

Ε: Είναι 7 χρονών;

N: eee

E: Εεε κάπου εκεί …να κάνουμε και λουλουδάκια γύρω από το σπιτάκι;

N: ne

E: Ωραία έλα να κάνουμε και λουλουδάκια.

N: θa kano pγota ta xoγtarak’a

E: Ωραία κάνε τα χορταράκια πρώτα …και για πες, ρε Νικόλα, τι τάξη πας;

N: meγala nipia

E: Μεγάλα νήπια … και έχεις και πολλούς συμμαθητές;

N: ne

E: Ναι; Για πες μου πώς τη λένε τη δασκάλα σου;

N: asimina

E: Ασημίνα, και τους φίλους σου;

N: apostolo k’e jorγo k’e ðimitri

E: Με τον Τάσο δεν κάνεις παρέα;

N: afu ini stu

E: Ααα είναι στο περσινό τμήμα ο Τάσος, ναι … θες να γράψεις και το όνομα σου που έμαθες να το γράφεις;

N: ne

E: Έλα να το γράψουμε, μπράβο … σας έμαθε όλη την αλφαβήτα η κυρία;

N: ox’i

E: Όχι; Τι σας έμαθε να γράφετε αυτά που βλέπετε;

N: ne

E: Μπράβο Νίκο …θες να γράψουμε και το δικό μου όνομα;

N: ne

E: Ωραία έλα να δούμε τώρα τι θα κάνουμε θα βάλουμε ένα γιώτα, το ωμέγα ξέρεις πώς είναι;

N: ((κουνάει αρνητικά το κεφάλι του))

E: Έλα να σε βοηθήσω να το κάνουμε, το άλφα είναι ένα κυκλάκι με μια γραμμούλα.

N: afto ini to mik(r)o

E: Το μικρό θες να τα κάνουμε κεφαλαία;

N: ox’i ox’i

E: Ωραία δύο νι κάνε δύο νι που ξέρεις …μπράβο και άλλο ένα μικρό άλφα.

N: ee

E: Καλό είναι, βγήκε λίγο μεγάλο, δεν πειράζει, ωραίο είναι μπράβο, ρε Νίκο, έλα να κάνουμε και λουλουδάκια.

N: ((μου δίνει το μολύβι))

E: Εγώ; Να κάνω ένα εγώ και ένα εσύ; …. Και για πες μου και για τη γιαγιά σου για πες μου  τις γιαγιάδες σου και τους παππούδες σου πώς τους λένε;

N: ti mia ti lene nik’i k’e tin ali ti l’ene ma(r)ina

E: Και τους παππούδες;

N: niko k’e manθo

E: Έτσι μάλιστα ωραία, μπράβο κάνε και το λουλουδάκι …και για πες η γιαγιά η Νίκη από πού είναι;

N: ap ti spil’a

E: Ενώ η άλλη η γιαγιά ;

N: ap to sikujiο

E: Ναι …τι ωραίο λουλουδάκι που είναι αυτό, μπράβο αγάπη μου, τι άλλο να ζωγραφίσουμε, θες να κάνουμε έναν ήλιο;

N: ne

E: Έλα να κάνουμε και έναν ήλιο …εσύ θα τον κάνεις;

N: ne pantos ox’i m afta jati ðe

E: Τι είναι αυτά για δείξε μου.

N: ine maγkaðori pu efeγa x(r)omata ine maγkaðοri pu ðe

E: Και αυτά τι είναι;

Ν: k’iγobojes ksilobojes

E: Και;

N: maγkaðoji

E: Και μαρκαδόροι, με τι θα ζωγραφίσουμε εμείς;

N: pu ta vγales ekso

E: Θα τα βάλω μέσα …λοιπόν με τι θα ζωγραφίσουμε με τι θες;

N: me tis ksilobojes

E: Με τις ξυλομπογιές ωραία έλα να κάνουμε έναν ωραίο ήλιο.

N: opa afto ðen ek(l)ise kala

E: Κλείστο εσύ …έκλεισε;

N: ox’i

E: Εντάξει, δεν πειράζει, θα το κλείσουμε σε λίγο.

N: ox’i ox’i toγa ek(l)ise

E: Μπράβο, να κάνουμε τον ήλιο; Τι θα τον κάνουμε κίτρινο; Έλα.

N: e ðe pirazi ðe fenete

E: Δε φαίνεται και πολύ καλά, θέλεις να βάλουμε και πορτοκαλί για να φαίνεται πιο έντονο;

N: ne ala tora θa fenete il’uvasilema

E: Ακόμη καλύτερα.

N: to il’ovasilema ine poli oreo susta?

E: Πάρα πολύ ωραίο, πολύ σωστά.

N: kati ek’eje i fotx’a

E: Μπράβο, ωραία, να βάλουμε και τις ακτίνες με το κόκκινο; Έλα ορίστε.

N:  ((τραγουδάει)) otan se k’itazo sinefa k’e bora, otan sagal’azo stamata i ora

E: Ποιος σου το έμαθε αυτό το τραγουδάκι, η κυρία σου;

N: o k’ijios

E: Ο κύριος;

N: vasilis

E: Ποιος κύριος Βασίλης;

N: ap to oloimero

E: Κάνεις και με τον κύριο Βασίλη μάθημα;

N: oli kanume me ton k’irio vasili maθima … me ton k’irio vasili maθenume pγoves sta tlaγuðja ja tin ikosti pemti maγtiu pu ine se ðio vðomaðes

E: Μπράβο, καμάρι μου, μπράβο, έλα θες να κάνουμε και κάτι άλλο;

N: san?

E: Σαν τι; Να δούμε αυτή την καρτούλα;

N: ne

E: Τι είναι αυτή η καρτούλα για πες μου;

N: ap ta jeneθlia mu eðo ti γ(r)afi? ðe kse(r)o na ðjavazo

E: Η κυρία σου σου το έκανε;

N: ðe ksero

E: Ναι, λέει να τα εκατοστίσεις, Νικόλα.

N: na ta ekatostisis niko

E: Νικόλα, και λέει τα νήπια του Νηπιαγωγείου. Για να δούμε τι άλλο έχει εδώ πέρα.

N: eðo ti l’ei

E: Αυτά είναι ζωγραφιές από τα παιδάκια;

N: ne toja pes

E: Και εδώ λέει να τα εκατοστίσεις, αυτό το έκανε η Εύα;

N: ox’i ðjavase kanonika ti lei

E: Δεν ξέρω τι σημαίνει, αυτό τα έκανε η Κατερίνα.

N: a i kaliteji mu simaθitria

E: Τη συμπαθείς την Κατερίνα;

N: ne esi?

E: Ε, δεν την ξέρω εγώ, ποια είναι, την έχεις και στη φωτογραφία;

N: ne ðes ti

E: Για έλα να δούμε ποια είναι η Κατερίνα.

N: jorγοs

E: Μπράβο ο Γιώργος.

N: paγakalo eksarxos

E: Έξαρχο τον λένε;

N: ne kaliteγos mu filos sto sxolio

E: Ζωγραφίζει και πάρα πολύ ωραία ο Γιώργος, αυτή είναι η Ευτυχία.

N: mm i eftix’ia pu me sibaθi, apostolos

E: Πού το ξέρεις ότι είναι του Απόστολου αυτή;

N: jati ton iða na to zoγ(r)afizi

E: Αυτό είναι της Βάσως.

N: vaso vasokula

E: Bασιλικούλα, αυτό είναι. Δεν ξέρω ποιανού είναι αυτό.

N: eðo ti lai eðo

Ε: Xέτα. έχετε τέτοιο κοριτσάκι;

Ν: telos padon, ak’i

E: Ναι, αυτό είναι του Άκη μπράβο.

N: o ak’is o px’o zimn’ajis stu sxolio

E: Είναι ζημιάρης;

N: ο px’o zimn’ajis sto sxolio

E: Τι κάνει και είναι ζημιάρης;

N: pola

E: Είναι άτακτος, αυτό είναι του Δημήτρη.

N: k’e lafail

E: Ναι, πάρα πολύ ωραίο είναι αυτό.

N: afta k’e mu vale k’e x(r)isoskoni i k’ijia

E: Τι ωραίο που σου το έκανε, και σου το έκανε δωράκι για τα γενέθλια σου που έχεις σήμερα;

Ν: ne

Ε: Μπράβο, τι καλή κυρία που είναι αυτή. Ωραία, θες να παίξουμε με τα τουβλάκια;

N: ne

E: Εδώ τα έχω εδώ.

N: tuv(l)ak’a ine k’ ek’i

E: Ε δε μας φτάνουν αυτά, πολλά είναι.

N: ne

E: Κάτσε να μαζέψουμε πρώτα αυτά.

N: eðo ixa kati ti ine afto

E: Τι;

N: t(r)eno

E: Τρένο; Κάτσε θα κάνουμε πολλά σχεδιάκια. Κάτσε να το πάρω από κάτω.

N: k’ita l’ei eðο ta sx’eðiak’a… k’ eðo na eγuo ekana afto

E: Θες να κάνουμε αυτό;

N: ba

E: Ποιο θέλεις να κάνουμε;

N: eγo l’eo na kanume afto to ko(r)itsak’i

E: Ωραία έλα να κάνουμε αυτό.

N: mn’as k’e mn’as pu ise ko(r)itsak’i

E: Μιας και μιας που είμαι κοριτσάκι.

N: aðjase to

E: Τα συμπαθείς τα κοριτσάκια ή συμπαθείς πιο πολύ τα αγοράκια;

N: malon t aγοrja

E: Μόνο τα αγόρια;

N: malon t aγorja

E: Α μάλλον τα αγόρια, αλλά και τα κοριτσάκια τα συμπαθούμε.

N: mm

E: Έλα να δούμε, λοιπόν, κάτω τι έχει πράσινο.

N: ðio pγasina, na ta ta pγasina

E: Ωραία.

N: ena etsi sta ðipla k’ ena etsi blosta

E: Μπράβο, ωραία. Μετά έχουμε; Δύο κίτρινα.

N: ðio k’itrina apo ðio eðo ena k’it(r)ino k’e alo ena k’itlino pu ise

E: Ε βάλε ένα μεγαλύτερο, δεν πειράζει.

N: meγalitelo ðe θa jini omofo

E: Δε θα γίνει όμορφο;

N: ti apejinan ola ta k’itrina pu itan eðo

E: Τι απέγιναν; Δεν πειράζει, θες να βάλουμε ένα άλλο χρωματάκι; Αα να τα τα βρήκα τα κίτρινα είναι αυτά που μου έπεσαν κάτω, έλα.

N: k’ita afto ti ine?

E: Γιογιό;

N: ne jojo

E: Ωραία, έλα να κάνουμε το κοριτσάκι, βάλε ένα κίτρινο… Ωραία, μετά…

N: alo ena k’itrino … as va(l)ume ena alo x(r)omatak’i

E: Δεν πειράζει.

Close Menu