Αριθμός συνομιλίας:

44

Συλλογή υλικού:

Ερευνήτρια Ζω. Στ.

Απομαγνητοφώνηση:

Ερευνήτρια Ζω. Στ.

Συμμετέχοντες:

Νήπιο, Ερευνήτρια, Φίλη νηπίου

Φύλο νηπίου:

Κορίτσι

Ηλικία νηπίου:

3 ετών

Χώρος:

Σπίτι νηπίου

Τόπος διαμονής:

Λάρισα

Πλαίσιο:

Ελεύθερη συζήτηση κατα τη διάρκεια της ζωγραφικής

Ημερομηνία καταγραφής:

7-Ιαν-2017

Διάρκεια:

10’05”

Κωδικός:

44f3MLU2017

Σύμβολα συμμετεχόντων:

Ν, Ε, Σ

Ε: Για πες μου, Αγγελίνα, τι ζωγραφίζεις;

      Ν: a(f)to eðo pera zoγrafizo

      Ε: Αυτό εδώ πέρα ζωγραφίζεις;

      Ν: k’itaa ((δείχνει τι ζωγραφίζει)) ti oreo ine ((συμπληρώνει κοιτάζοντας τη ζωγραφιά της))

      Ε: Ζωγραφίζετε και στο σχολείο που πας;

      Ν: k’ita ti OREO ((σχολιάζει πάλι τη ζωγραφιά της))

      Ε: Ναι..είναι πάρα πολύ όμορφο! Για πες μου στο σχολείο που πας ζωγραφίζετε;

      Ν: ne osi ala sto sxolio ðen exume tetx’o nirobojes

      Ε: Τι έχετε στο σχολείο;

      Ν: xromata

      Ε: Χρώματα;

      Ν: ne

      Ε: Έχετε ξυλομπογιές και μαρκαδόρους;

      Ν: k’ita ti oreo ((σχολιάζει ξανά δείχνοντάς μου τη ζωγραφιά της))

      Ε: Πώς τις λένε τις φίλες σου στο σχολείο;

      Ν:

      Κ: Αγγελινούλα, πώς τις λένε τις φίλες σου στο σχολείο; Για πες τη Ζωή.

      Ν: afto eðo pera ((δείχνει κάποιο χρώμα))

      Ε: Τι χρώμα είναι αυτό;

      Ν: asp(r)o… θa ta kano k’e ta ðIO ((αυτή θέλει να τα κάνει και όχι το άλλο κοριτσάκι))

      Ε: Αυτό τι χρώμα είναι; ((τη ρωτάω δείχνοντάς της ένα συγκεκριμένο χρώμα))

      Ν: k’itino

      Ε: Αυτό; ((τη ρωτάω ξανά δείχνοντάς της άλλο χρώμα αυτή τη φορά))

      Ν: P(R)ASINO

      Ε: Αυτό;

      Ν: mav(r)o… eγo ta ekana to mav(r)o ((αυτή έκανε το μαύρο χρώμα και όχι το άλλο κοριτσάκι))

      Ε: Για πες μου ποιο είναι το αγαπημένο σου χρώμα;

      Ν: m aresi afto eðo

      Ε: Τι χρώμα είναι;

      Ν: ine ros 

      Ε: Πολύ όμορφο χρώμα.

      Ν: oapaa ((πάει να πέσει και γέλαει ταυτόχρονα))

      Ε: Πρόσεχε να μην πέσεις..για πες μου πόσο χρονών είσαι;

      Ν: t(r)ia ime. ðen to pa toses fores t(r)ia ime

      Ε: Είσαι τρία;

      Ν: ne

      Ε: Και το παιδάκι στο σχολείο που σε πειράζει; Σε πειράζει κάθε μέρα; 

      Ν: ne kaθe me(r)a me birazi

      Ε: Κάθε μέρα; Στην κυρία σου το είπες αυτό;

      Ν: ne to leo

      Ε: Το λες εε; Και τι λέει;

      Ν: aftos lei ipe skata. etsi ipe

      Ε: Τέτοιες λέξεις λέει;

      Ν: ne

      Ε: Κακό παιδάκι αυτό εε;

      Ν: ne…ine poli kako

      Ε: Μάλιστα.

      Ν: θa to malosume eγo

      Ε: Θα τον μαλώσουμε αν σε πειράξει ξανά για να μην ξαναγίνει. Και για πες σου άρεσε πριν αυτό εδώ πέρα στο παντελόνι; ((δείχνω τη στάμπα που είχε το παντελόνι μου))

      Ν: px’o?

      Ε: Αυτό εδώ που έχω..((δείχνω πάλι τη στάμπα του παντελονιού μου)) Να σου πάρω ένα παντελόνι να έχει τέτοιο;

      Ν: θelo ros..ros

      Ε: Ροζ θες;

      Ν: ne tetx’o θelo

      Ε: Πότε έχεις γενέθλια;

      Ν: θelo tin tetati

      Ε: Άμα είναι την επόμενη φορά που θα έρθω θα σου φέρω και ένα παντελόνι

      Ν: ala θelo ros

      Ε: Ροζ ό,τι θέλεις αφού είναι το αγαπημένο σου χρώμα.

      Ν: bordo k’e ros θelo

      Ε: Μπορντό; Σου αρέσει και το μπορντό; Ααα πολύ ωραίο χρώμα και εμένα μου αρέσει πολύ.

      Ν: k’ emena m aresi puli

      Ε: Για πες το αγαπημένο σου φαγητό ποιο είναι;

      Ν: i supa

      Ε: Η σούπα που έφαγες στο σχολείο;

      Ν: ne

      Ε: Η σούπα με κοτόπουλο ή κρέας;

      Ν: i supa me kotopulo k’e to k(r)eas

      Ε: Τα γιουβαρλάκια σου αρέσουν;

      Ν: ne

      Ε: Τα μακαρόνια;

      Ν: eee

      Ε: Τα γλυκάκια γιατί δε σου αρέσουνε;

      Ν: etsi ðe mu arezune

      Ε: Καλύτερα που δε σου αρέσουν γιατί παχαίνουν.

      Ν: ne

      Ε: Θα τρώμε αλμυρά εμείς.

      Ν: afto m aresi orea

      Ε: Πατατάκια τρως;

      Ν: ne t(r)oo patatak’a

      Ε: Με ρίγανη ή αλάτι;

      Ν: me riγani

      Ε: Οοο με ρίγανη.

      Ν: ((αλλάζει θέμα)) ejine asp(r)o afto..ine poli asp(r)o

      Ε: Άσπρο έγινε αυτό; Αυτό τι χρώμα είναι εδώ που βάλατε;

      Ν: ee kok’ino

      Σ: Και πώς λέγεται στα αγγλικά;

      Ν: ee red

      Ε: Ξέρεις και αγγλικά δηλαδή εσύ;

      Ν: ne

      Ε: Ουαα ((ενθουσιασμός)) Πόσα πράγματα ξέρεις;

      Σ: Εεε δεν είναι. ((αναφέρεται σε μένα))

      Ε: Εε δεν είμαι..πες αλήθεια, Αγγελίνα.

      Ν: ðen ise ðen ise

      Ε: Εεεμ δεν είμαι..και τι άλλο να πούμε;

      Ν: afu prepi na valume k’e prasinak’i ((πάλι ζωγραφίζει))

      Σ: Ναι, βάλε λίγο.

      Ε: Εσένα σου αρέσει να ζωγραφίζεις; Δηλαδή αυτό είναι το αγαπημένο σου παιχνίδι;

      Ν: a(f)to

      Ε: Στο σχολείο ζωγραφίζετε;

      Ν: ne

      Ε: Να φανταστώ κάνεις τις καλύτερες ζωγραφιές εε;

      N: ne

      Ε: Ε μαα αφού φαίνεται ζωγραφίζεις πολύ ωραία.

      Ν: oreo ine afto ((μιλάει για τη ζωγραφιά της ξανά))

      Ε: Πολύ ωραίο το έκανες..και για πες, Αγγελίνα, εκτός απο τη σούπα τι άλλα φαγητά τρως; Τι σου κάνει η μαμά;

       Ν: fak’es

       Ε: Οο φακές τρώω και εγώ έχουν σίδηρο..φασολάδα τρως;

       Ν: ((δεν απαντάει αλλά κάνει νόημα πως όχι δεν τρώει))

       Ε: Ρεβύθια;

       Ν: ((πάλι δεν απαντάει αλλά κάνει νόημα πως τρώει))

       Ε: Είναι ωραία..είναι και αυτά σούπες..και για πες μου τι παιχνίδια παίζεις εδώ σπίτι;

       Σ: Ζωγραφίζω ((την παρακινεί να μιλήσει))

       Ν: zo(γr)afizo

       Ε: Μόνο; Εγώ είδα κάτι καροτσάκια εκεί πέρα και κάτι κουζινούλες, άρα έχεις και κούκλες.

       Ν: ne

       Ε: Πώς τις λένε τις κούκλες σου;

       Ν: kate(r)ina tin ali ti lene zoi k’e ti ali kate(r)ina

       Ε: Άρα σου αρέσει το όνομα Ζωή ((γιατί δεν είναι στις προτιμήσεις της..της τραβάει την προσοχή το άλλο κοριτσάκι ζωγραφίζοντας μία καρδούλα))

       Ν: eγo ðen ksero na kano karðula

       Ε: Θα σου μάθει η Ιωάννα..για μάθε, Ιωάννα, την Αγγελίνα να κάνει καρδούλες..είναι πολύ εύκολο.

       Σ: Φέρε το πινελάκι σου..κοίτα ((της δείχνει πώς να σχηματίζει μία καρδιά)) βάψτην τώρα μέσα.

       Ε: Τι χρώμα θα την κάνεις μέσα;

       Ν: p(r)asino pali

       Ε: Θα ήταν ωραίο να την έκανες και άσπρη. ((της προτείνω))

       Ν: ne

       Ε: Να είχε πολλά χρώματα.

       Ν: ne.. liγo k’e asp(r)o…ðen iða

       Σ: Αγγελινούλα, η δασκάλα σου είναι καλή στο σχολείο;

       Ε: Η κυρία Μαρία;

       Ν: k’iria maria ti lene

       Σ: Είναι καλή;

       Ν: ne k’e to alo peði to maloni

       Ε: Καλά τον κάνει γιατί σε πειράζει.

       Ν: ne

       Ε: Έτσι μπράβο.

       Ν: na valo liγo ((απορροφημένη με τη ζωγραφική))

       Ε: Βάλε λίγο ροζ και κίτρινο.

       Ν: ine poli oreo

       Σ: Πώς το λένε στα αγγλικά; ((δείχνει το κίτρινο χρώμα))

       Ν: ΤΟ jelou

       Σ: Πώς το λένε το κόκκινο στα αγγλικά;

       Ν: eee red..RED

       Σ: Το μπλε;

       Ν: blu

       Σ: Το πράσινο;

       Ν: ðe gzero

       Σ: Εντάξει, δεν πειράζει.

       Ε: Παραμύθια διαβάζεις;

       Ν: ne ðjavazo paramiθx’a

       Ε: Ποιο είναι το αγαπημένο σου;

       Ν: x’onatii..x’onati zoγrafizo..x’onati leo

       Ε: Και εμένα μου άρεσε πολύ η Χιονάτη.

       Ν: k’ emena mu aresi

       Ε: Και οι επτά νάνοι.

       Σ: Κοίτα να κάνουμε και ένα αστεράκι. ((της δείχνει))

       Ε: Παζλ έχεις; Σου αρέσουν;

       Ν: ðen ksero na kano ((μιλάει για το αστέρι))

       Σ: Δεν πειράζει..θα κάνουμε μαζί ένα..τι χρώμα θέλεις;

       Ν: red

       Ε: Πολύ ωραίο χρώμα.

       Σ: Να βάλουμε και λίγο μαύρο;

       Ν: ne  iii oreo… k’ita to ((μου δείχνει πάλι τη ζωγραφιά))

       Σ: Έχεις πολλούς φίλους στο σχολείο;

       Ν: ne polus

       Ε: Περισσότερα κορίτσια ή αγόρια;

       Ν: k’e aγorja k’e koritsx’a

       Ε: Πώς τους λένε;

       Ν: ti mia ti lene ioana

       Ε: Ιωάννα όπως την Ιωάννα εδώ;

       Ν: ne

       Ε: Τι ωραίο όνομα.

       Σ: Είναι καλή;

       N: ((δεν απαντάει))

       Ε: Καμία Κατερίνα έχετε;

       Ν: οx’i ðen exume

       Ε: Γεωργία;

       Ν: ox’i

       Ε: Τι άλλα ονόματα έχετε;

       Σ: Αγγελίνα;

       Ν: ne ((γελάει δείχνοντας τον εαυτό της αφού αυτή είναι η Αγγελίνα στο σχολείο))

       Ν: emena mu aresi na kano k’iklo

       Ε: Κύκλο; Για πες μας πώς σε λένε στο επίθετο; ((αλλάζω θέμα))

       Ν: ðespinis gol’a

       Σ: Δεσποινίς Γκόλια;

       Ν: ne

       Ε: Μπράβο σου δεσποινίς… καλά λες..άψογη!

       Σ: Θα βάλουμε και ουρανό.

       Ν: θa valume k’e urano

       Σ: Βάλε εσύ πράσινο εδώ να κάνουμε και χορταράκι.

       Ν: ne

       Σ: Κοίτα και πράσινο για να φαίνεται ότι έχουμε χορταράκι. ((δείχνει τι ζωγραφίζει))

           Αγγελίνα, εσένα σου αρέσει να βλέπεις τηλεόραση ή να παίζεις μαζί με τα παιχνίδια σου;

       Ν: me ta pexniðja mu mu aresi

       Ε: Πάρα πολύ ωραία.

       Σ: Δε σου αρέσει να βλέπεις δηλαδή τηλεόραση;

       Ν: ox’ii

       Σ: Μπράβοο.

       Ν: k’e t(r)aγuðja mu aresi…o babas mu me kani aeroplanak’i

        Σ: ((γελάει)) Με τα πόδια;

        Ν: ne

        Σ: Ωραία.

        Ε: Πολύ ωραία, Αγγελίνα.

        Ν: k’ eγo kano k’e kolotubes..k’ita<((μετακινείται στο πάτωμα και μας δείχνει πώς κάνει κωλοτούμπα))

        Ε: Έτσι έκανα και εγώ μικρή.

        Σ: Ξανακάνε άλλη μία να σε δω.

        Ν: ((αφού κάνει ρωτάει)) iðes?

        Σ: Ναι..μπράβο!

Close Menu