Αριθμός συνομιλίας:

65

Συλλογή υλικού:

Ερευνήτρια Να. Μπ.

Απομαγνητοφώνηση:

Ερευνήτρια Να. Μπ.

Συμμετέχοντες:

Nήπιο, Ερευνήτρια

Φύλο νηπίου:

Αγόρι

Ηλικία νηπίου:

3 ετών και 5 μηνών

Χώρος:

Τάξη νηπιαγωγείου

Τόπος διαμονής:

Λάρισα

Πλαίσιο:

Ομαλή συζήτηση όπου η Ερευνήτρια κάνει απλές ερωτήσεις στο νήπιο ώστε να είναι σε θέση να απαντήσει όσο ευκολότερα γίνεται

Ημερομηνία καταγραφής:

21-Δεκ-2017

Διάρκεια:

16’57’’

Κωδικός:

65m3.5MLU2017

Σύμβολα συμμετεχόντων:

Ν, Ε

Ε: Για πες μου Άρη εεε σ’ αρέσει στο νηπιαγωγείο εδώ, στο σχολείο εδώ που κάνεις μάθημα;

Ν: ne

Ε: Σου αρέσει και τι σου αρέσει να κάνεις εδώ δηλαδή;

Ν: eγasies

Ε: Εργασίίες, τι εργασίες κάνετε;

Ν: emm

Ε: Δηλαδή, ζωγραφίζετε, κάνετε πλαστελίνες, τι κάνετε; Παίζετε;

Ν: emm…

Ε: Ε;

N: kaθo

E: Ω δεν είναι κάτι αυτό. ((το νήπιο παρατήρησε ένα σημάδι από μαρκαδόρο στο χέρι του))

N: ka ko tsomaste to xοlio ((δηλ. ‘καθόμαστε στο σχολείο’))

Ε: Τι κάνετε;

N: ( ) i mama mu l levi ekso

Ε: Δουλεύει έξω και τι δουλειά κάνει η μαμά σου;  Ε;

Ν: em: o babas mu ime ine misos ((δηλ. ‘Μήτσος’))

Ε: Ααα

N: k’e i mama mu ine lisa ((δηλ. ‘Λίτσα’))

Ε: Τι είναι;

Ν: lik lisa

Ε: Και τι δουλειά είναι αυτή δηλαδή τι κάνεις εκεί;

Ν: kapx’us exο z filus zo mesa

Ε: Έχεις φίλους εδώ μέσα;

Ν: osi zo mesa exο filus

Ε: Για πες μου πώς τους λένε;

Ν: e ze selο fisika

Ε: Τι είπες;

Ν: ze selo fisika ipa

Ε: Δε θέλεις;

Ν: ZE SELO

Ε: Ναι, γιατί;

Ν: zati i mama mu

Ε: Ναι;

N: ip ipe ama ze selo

Ε: Α εντάξει.

N: pos tus lene fil’us mu ((εδώ γίνεται κατανοητό ότι το ze selo = δεν ξέρω))

Ε: Ωραία και είδες ότι χιονίζει έξω;

Ν: ne

Ε: Σ’ αρέσει το χιόνι;

Ν: em ne ala ze sonizi ekso akoma

Ε: Αα εσύ δηλαδή όταν χιονίζει τι σ’ αρέσει να κάνεις;

Ν: na palo ti zolo

Ε: Αχα ναι; Τι άλλο;

Ν: ( )

Ε: Ναι; …Τι άλλο; Και για πες μου.

Ν: kazules biskota

Ε: Καρδούλες μπισκότα, ναι τι άλλα μπισκότα φτιάχνεις μόνο καρδούλες;

N: ne mono kazules

Ε: Καρδούλες.

Ν: bi biskota

Ε: Ωραία και για πες μου τώρα που μου είπες για τα δώρα.

N: to γ to γatio mu ((δηλ. ‘κατοικίδιο’))

Ε: Τι;

N: to γatio mu lali zola ((δηλ. ‘το κατοικίδιό μου θέλει δώρα’))

Ε: Ααα ωραία.

N: em to γati:o mu lali kazules biskota

Ε: Kαρδούλες μπισκότα.

N: ne

Ε: Αα σ’ αρέσουνε;

N: ne m alesune

Ε: Ωραία.

N: ta fame mazi tu vag’ezi

Ε: Α θα φάτε μαζί με τον Βαγγέλη;

N: nn … ne

Ε: Είναι φίλος σου;

N: ne

Ε: Ωραία και για πες μου τώρα πριν που μου είπες για τα δώρα τι δώρο θες να σου φέρει ο άγιος Βασίλης;

N: meta

Ε: Ναι.

Ν: o vag’ezis simose

Ε: Θύμωσε;

N: simose

Ε: Γιατι θύμωσε;

N: se simose poli

Ε: Γιατί;

N: zati ze me pezi

Ε: Δε σε παίζει, γιατί δε σε παίζει;

N: zi…zi ala tola me pezi

Ε: Τώρα σε παίζει;

N: ne

Ε: Ε και τι παιχνίδια παίζετε μαζί τώρα; Παίζετε κυνηγητό, κρυφτό; Τι παίζετε;

N: k’inijito k’ifto

Ε: Ααα και ποιο σ’ αρέσει πιο πολύ;

Ν: ta biskota kazula

Ε: Τα μπισκότα καρδούλα; ((εκείνη τη στιγμή το νήπιο βήχει)) Ωραία, έχεις κρυώσει ε;

Ν: ne

Ε: Παίρνεις φάρμακο;

N: em zen zen sex zen exo silopi ezo

Ε: Δεν έχεις εδώ σιρόπι;

N: ( ) eγo exo silopi to piti mu

Ε: Ααα

N: to piti mu ine poli mak’ia

Ε: Πού είναι;

Ν: emm mak’ia

Ε: Μακριά είναι δηλαδή, με τι έρχεσαι εδώ; ((To νήπιο βήχει)) Με αυτοκίνητο, με τα πόδια με τι έρχεσαι ε; Με τι έρχεσαι;

Ν: me ta pozja

Ε: Με τα πόδια α και ποιος σε φέρνει εδώ;

Ν: em: i mam em o babas

Ε: Ο μπαμπάς πώς τον λένε τον μπαμπά σου;

Ν: em miso

Ε: Μήτσο;

N: ne

Ε: Aαα Μήτσο, και τη μαμά σου;

N: lisa ((δηλ. ‘Λίτσα’))

Ε: Ααα τι ωραία ονόματα είναι αυτά και έχεις αδέρφια;

Ν: em ne

Ε: Πόσα αδέρφια έχεις;

N: ala exο filus

Ε: Εχεις φίλους αδέρφια; Παίζεις με τα αδέρφια σου;

N: osi

Ε: Γιατί;

N: ala ta kolisxa ze me pezun

Ε: Τα κορίτσια δε σε παίζουνε;

N: ne

Ε: Γιατί;

N: ute k’e t aγοja

Ε: Ούτε και τα αγόρια;

N: ne

Ε: Γιατί;

N: kan kanenas ze me pezi mono o vag’ezis me pezi

Ε: Μόνο;

N: o vag’ezis

Ε: Ο Βαγγέλης.. και ο Βαγγέλης εσύ τι τάξη πας βασικά;

Ν: ezo

Ε: Eδώ τι τάξη πας, είσαι προνήπια, νήπια τι είσαι;

Ν: osi ime aris

Ε: Αμμ για πες μου έλα έλα έδω Άρη

Ν: ti les pali ezo ((δηλ. ‘τι θες πάλι εδώ’))

Ε: Λοιπόν με θυμάσαι εμένα την προηγούμενη φορά που ήρθα; Που ζωγραφίζαμε;

Ν: ne

Ε: Που ζωγραφίζαμε ανθρώπους;

N: k’e ti ine ato

Ε: Τι;

Ν: ato ezo ((το νήπιο παρατηρεί ένα κασκόλ))

Ε: Αυτό εδώ είναι ένα κασκόλ, εσύ φοράς κασκόλ;

Ν: e ze folao

Ε: Γιατι; Το κασκόλ αυτό το φοράς στον λαιμό σου για να είναι ζεστός, να μη κρυώσεις, εσύ έχεις τέτοιο;

Ν: em exo kufi eγο

Ε: Έχεις σκουφί;

Ν: k’e to kufi mu to ble esi masxa ((δλ. ‘έχει μάτια’))

Ε: Ααα έχει μάτια τι ωραία.

Ν: k’e ze zlepo pu pao

Ε: Δε βλέπεις πού πας;

Ν: ne

Ε: Αλήθεια; ((γνέφει καταφατικά)) Ωραία και για πες μου τώρα τι δώρο θες να σου φέρει ο άγιος Βασίλης;

Ν: mmm pola

Ε: Πολλά τι ομως θες περισσότερο, θες ένα αυτοκίνητο ένα φορτηγό τι θες;

Ν: t e tus filus mu tus zono melika zola ((δηλ. ‘δίνω μερικά δώρα’))

Ε: Τους δι δίνεις στους φίλους σου μερικά δώρα;

Ν: ne

Ε: Τι δώρα τους δίνεις δηλαδή;

Ν: ee

Ε: Έλα έλα κάτσε εδώ.

Ν: kazules biskota

Ε: Καρδούλες μπισκότα; Ναι..

Ν: e: exο… xο

Ε: Πώς; Και;

Ν: mol… k’ exο molivi vi

Ε: Ναι

N: vi k’e kolito ((δηλ. ‘αυτοκόλλητο’))

Ε: Ναι

N: k’e e (to zo)

Ε: Ααα

N: (to zo) pos to lene

Ε: Ποιο;

N: ap to pano to piti mu

Ε: Αα πάνω στο σπίτι σου.

Ν: ne pos to lene omos

Ε: Τι θες να βρεις πώς το λένε ξέχασες κάτι το όνομα;

Ν: ne

Ε: Αα δεν πειράζει δεν πειράζει… για πες μου για πες μου τι θες να γίνεις όταν μεγαλώσεις έλα εδώ έλα εδώ σε μένα τι θες να γίνεις όταν μεγαλώσεις για πες μου.

Ν: οtan meγal’oso mesi to tavani?

Ε: Ναι μέχρι το ταβάνι ναι, τι θες να γίνεις όταν μεγαλώσεις θες να γίνεις δάσκαλος να προσέχεις τα παιδάκια, θέλεις να γίνεις αστυνομικός να πιάνεις τους κακούς τι θες να γίνεις;

Ν: ne

Ε: Τι θες να γίνεις για πες μου; Έλα εδώ έλα εδώ ((το νήπιο τρέχει στα παιχνίδια))

Ν: ata ezo ta pazl ti kanun?

Ε: Τι κάνεις εδώ;

Ν: ti kanun ata ta pazl?

Ε: Αυτά τα παζλ τι κάνουν εδώ;

Ν: ne

Ε: Αυτά τα παζλ είναι για να παίζετε.

Ν: ala pazl ezo

Ε: Τι έκανε;

Ν: ala pazl es esi

Ε: Έχει άλλα παζλ εδώ;

Ν: ne esi pola pazl

Ε: Έχει πολλά παζλ αυτά θα τα παίξετε όλοι μαζί με τη δασκάλα σου.

Ν: ine o k’ios patatas

Ε: Ο κύριος πατάτας.. ((μικρή διακοπή από την νηπιαγωγό)) Ναι τώρα τελειώνω είναι δέκα, δέκα λεπτάκια.

Ν: ο k’ios patats

Ε: Ο κύριος πατάτας και για πες μου ε εε για πες μου τώρα εμένα τι άλλα παιχνίδια σου αρέσει να παίζεις εκτός απ’ τον κύριο πατάτα;

Ν: ze bolo ((προσπαθούσε να φτάσει τον κύριο πατάτα πάνω στη βιβλιοθήκη))

Ε: Όχι δε θα το φτάσεις τώρα θα παίξετε μετά με τον κύριο πατάτα για πες μου τώρα εμένα τι θες να γίνεις όταν μεγαλώσεις δεν μου είπες;

Ν: (o)tan meγaloso mesi ek’i na taso ton k’io patata

Ε: Θα τον φτάσεις τον κύριο πατάτα θα μεγαλώσεις και θα τον φτάσεις και θα είσαι και πιο ψηλός κιόλας.

Ν: ne

Ε: Ωραία.

Ν: o k’ios patatas s mini mesa zo

Ε: Ααα μένει μέσα εδώ; ((αρχίζουν και ακούγονται τα υπόλοιπα νήπια να τραγουδούν))

Ν: ox’i … ( ) mini mesa zo

Ε: Αα μέσα εκεί, λοιπόν έλα κατέβα τώρα εδώ κάτω γιατί θα πέσεις.

Ν: ton e(f)tasa

Ε: Θα πέσεις, λοιπόν, για πες μου εμένα τώρα για πες μου εε τι σου αρέσει να κάνεις εδώ πέρα; Και ποια είναι η αγαπημένη σου δασκάλα; Πες μου τώρα.

Ν: ul’ieta

Ε: Ιουλιέτα είναι όμορφη;

Ν: ne

Ε: Είναι πολύ όμορφη; Και και αυτή δηλαδή τι σας κάνει που την αγαπάς πολύ για πες μου τι σας κάνει; Δηλαδή ετσι τραγουδάτε, πες μου ενα τραγουδάκι ((το νήπιο φταρνίζεται)) έλα πες μου ενα τραγούδι καλά είσαι; ((γνεφει καταφατικά)) Ωραία πες μου ενα τραγούδι, να πες το μαζί με τα παιδάκια έλα.

Ν: vul’ose vulose i miti mu

Ε: Βούλωσε η μύτη σου; Δεν μπορείς να αναπνεύσεις δηλαδή;

Ν: ne

Ε: Και από πού αναπνέεις;

Ν: bo to piti mu na.. na

Ε: Πες μου πες κι εσύ αυτό το τραγουδάκι που λένε τα παιδάκια έλα φύλαγε και τη δασκάλα το ξέρεις αυτό το τραγουδάκι;

Ν: em osi

Ε: Δεν το ξέρεις; Δεν το ξέρεις αυτό το τραγουδάκι; Δεν το ξέρεις το τραγουδάκι αυτό; Δεν το ξέρεις αυτό το τραγουδάκι για πες μου πες μου ένα τραγουδάκι που ξέρεις.

Ν: mia mia mia.. ((έκανε ότι τραγουδούσε))

Ε: Τι κάνεις τωρα; Πες κι εσύ καλημέέρα πες καλημέρα.

N: kale ti ine (af)to zo

Ε: Τι έχει εδώ; Παιχνιδάκια πολλά για να παίζετε εσείς.

Ν: ne… ezo pezum

Ε: Εδώ τρώτε το φαγητό σας για πες μου ποιο ειναι το αγαπημένο σου φαγητό δηλαδή τι σου αρέσει να φτιάχνει η μαμά; Μακαρόνια με κιμά, παστίτσιο τι; Τι σου αρέσει;

Ν: ejο pan sikose me

Ε: Δεν κάνει γιατί θα με μαλώσει η κυρία πες μου ποιο ειναι το αγαπημένο σου φαγητό να το φτιάξω εγώ να το φας;

Ν: osi I MAMA mu to ( )

Ε: Η μαμά σου το φτιάχνει; Και τι φτιάχνει η μαμά; Ε; Τι φτιάχνει η μαμά για πες μου τι φτιάχνει φαγητό μακαρόνια; Ε; Τι φτιάχνει η μαμά για πες μου το ξέρεις αυτό το τραγούδι τις ξέρεις τις ημέρες της εβδομάδας;

Ν: mmm

Ε: Έλα κοίτα με λίγο ας πούμε τι μέρα είναι σήμερα ε;

Ν: ο k’ios patatas omos folai kapelo

Ε: Ο κύριος πατάτας φοράει καπέλο και τι άλλο έχει ο κύριος πατάτας τι είναι αυτά εδώ; Τα ροζ.

Ν: asx’a

Ε: Αυτιάά έχει μεγάλα αυτιά ο κύριος πατάτας;

Ν: ma osi ine mikla

Ε: Είναι μικρά;

Ν: ne

Ε: Και τι χρώμα είναι τα αυτάκια του για δες τα λίγο τι χρώμα είναι τα αυτάκια του πατάτα; Κοίτα.

Ν: tu valu xala ((δηλ. ‘να το βάλω καλά’))

Ε: Κοίτα λίγο κοίτα λίγο τι χρώμα είναι τα αυτιά του ο κύριος πατάτας;

Ν: loz

Ε: Ροζ; Και το καπέλο του τι χρώμα είναι;

Ν: kosino

Ε: Κόκκινο το καπέλο του;

Ν: ne

Ε: Kαι η μύτη του;

Ν: eee plasini

Ε: Πράσινη μπράβο πολύ ωραία πολύ ωραία και για πες μου τώρα για πες μου τώρα ε πες μου τώρα εσυ τώρα ήρθες; Τώρα ήρθες με τη μαμά;

Ν: nam na mu zosis ton k’io patata

Ε: Μη σηκώνεσαι γιατί θα πέσεις έλα θα σε σηκώσω εγώ μετά εντάξει; Για πες μου τώρα ποιο ειναι το αγαπημένο σου ζωάκι; Ποιο ζώο σ’ αρέσει έτσι που είναι πολύ ωραίο; Το λιοντάρι;

Ν: kale ta zjodazja ine AΓLIA

Ε: Είναι άγρια τα λιοντάρια και ποιο ζωάκι σ’ αρέσει σ’ αρέσει το σκυλάκι η γατούλα;

N: m alesi o silos o ais

Ε: Ο σκύλος ο Άρης;

Ν: ne

Ε: Και έχει το ίδιο όνομα με σένα;

Ν: ne

Ε: Ναι λοιπόν επειδή σε λένε κι εσένα Άρη ε;

Ν: ne k’e ton silo mu to lene ali

Ε: Α πολύ ωραία λοιπόν Άρη εγώ χάρηκα πάρα πολύ που μιλήσαμε μαζί, εσύ χάρηκες;

Ν: ne xaika

Ε: Χάρηκες;

N: ne xalika

Ε: Χάρηκες ωραία ε ωραία εμείς θα τα ξαναπούμε και τώρα θα πας να κάνεις μάθημα με την κυρία και τα παιδάκια εντάξει; ((το νήπιο δείχνει δισταγμό)) Εντάξει; Ωραία χάρηκα πάρα πολύ που μιλήσαμε.

Close Menu