Αριθμός συνομιλίας:

49

Συλλογή υλικού:

Ερευνήτρια Ελ. Του.

Απομαγνητοφώνηση:

Ερευνήτρια Eλ. Του.

Συμμετέχοντες:

Νήπιο, Ερευνήτρια, Νηπιαγωγός

Φύλο νηπίου:

Αγόρι

Ηλικία νηπίου:

4 ετών και 5 μηνών

Χώρος:

Τάξη νηπιαγωγείου

Τόπος διαμονής:

Αθήνα

Πλαίσιο:

Ιστορία του νηπίου για τα λυκόσκυλα, τα λιοντάρια τη λεοπάρδαλη και γενικά συζήτηση ελεύθερου περιεχομένου

Ημερομηνία καταγραφής:

22-Δεκ-2016

Διάρκεια:

8’30”

Κωδικός:

49m4.5MLU2016

Σύμβολα συμμετεχόντων:

Ν, Ε, Σ

Ε: Για πες μου μια ιστορία.

Ν: stin ipa k’e prin esena

E: Δεν την άκουσα καλά γιατί φώναζαν τα παιδιά. Πες μου ξανά.

Κ: Το λιονταράκι γιατί σ’αρέσει;

Ν: emena m aresi poli to likosk’ilo. emena m aresi, eγo exο fotoγrafia liku sto spiti mu

E: Ναι, στο δωμάτιό σου;

Ν: ox’i pas kala sto ðοmatio tis mamas mu jati to vazi k’e ton polemao k’e to vazo kato k’e tu rixno mia k’e pai sto kalaθi tis

Σ: Έχεις ζωάκια στο σπίτι;

Ε: Όχι, έχει φωτογραφία.

N: exo k’e neloparðali k’e ipopotamo

Σ: Τι έχεις;

Ν: exo k’e neloparðali k’e k’e k’e e l’odari mikro k’e l’odari meγalo a pa more k’ ezo s ena pexniði sto ðiko mu ksaðelfo. kala mi su po ti kani

Σ:  Έχεις και αδελφό;

N: ox’i ksaðelfo jani

Σ: Ξάδελφο;

Ν: ne ðe ine sto iðjo spiti m emena

Ε: Αδελφάκια δεν έχεις;

Ν: ox’i exo mono ksaðelfo ena k’e ksaðelfi

E: Ναι; Μεγαλύτερη;

Ν: e ne… omos omos o ksaðelfos mu… ox ti piγa na po. eγo iða ena skotomeno puli k’e mia skotomeni γata

Σ: Πού τα είδες;

Ε: Και τι έκανες;

Ν: a molis vlepo ti skotomeni γata tin patise ena fortiγo… ena fortiγak’i

N: ma kala pai o popos mu ma kala ton kopanisa sti karekla

Σ: Έχεις πάει στο αττικό πάρκο; Με τα ζωάκια τα πολλά;

Ν: ox’i omos ta ksero

Σ: Ποια ξέρεις;

Ν: o papus mu vazi ena zoo sto laptop tu sto spiti tu… likus k’e likosk’ila

Σ: Αυτό σ’αρέσει πιο πολύ;

Ε: Και τι κάνεις;

    Λύκους και λυκόσκυλα και τι κάνεις;

Ν: o to likosk’ilo troi tus likus

E: Ναι, είναι πιο δυνατό;

Ν: ox’i e ne k’e mi su aresun i lik’i jati kanun auuuuu

E: Νιάου κάνουν οι λύκοι;

Ν: i stenaxorimeni lik’i mi tu ðosis stus stenaxorimenus likus

E: Γιατί;

Ν: afu otan ine stenaxorimenos su kanun mn’a plaka… mu to ipe o papus mu oti i stenaxorimeni k’e pao na to voiθisis se troi se ksejelai k’e se troi, k’e meta …k’e meta k’e meta …k’e meta ine ( ) pali k’e pali ine klapsx’a e k’e pali ine k’e pali ine stenaxorimenoo… k’e troi k’ alo e na mi to voiθas to liko

E: Αφού τρώει γιατί είναι στενοχωρημένος;

Ν: afu ix’e k’e tus kalus likus ix’e enas likos pu olo afto to meγala tosa etsi terastia k’e aspra ine

E: Τα δόντια του;

Ν: ne

Ε: Πόσο μεγάλα;

Ν: tosa meγala ma posa meγala… etsi tosa

E: Έτσι;

Ν: e k’e poli mitera a to a to ðes pos to likosk’ilo

E: Kάνει μια χαψιά;

Ν: mia xapsx’a

Ε: Τα κάνει όλα;

Ν: aa

Ε: Τι κοιτάς; Δε θα συνεχίσεις την ιστορία σου;

Ν: sk’eftome kati tora

E: Τι σκέφτεσαι;

Ν: iθela eγο iθela ena ajo vasili apo koda

Σ: Από κοντά;

Ν: ne me e

Σ: Πού ήτανε;

Ν: ek’i kato stin aθina k’e ee ex’i enan pirovolo pseftiko pu ex’i kapx’a potirja pu rixni  fotx’es ine poli mika k’e ðe epetsa epiði ðe ksero omos iksera

Κ: Σε λούνα παρκ;

Ν: ο ðen ine luna park afu ðe ix’e tsuliθra mono trabolino ma ti traboline fuskoto pu xoropiðas

Ε: Φουσκωτό που χοροπηδάς;

Ν: ne etix’e, k’e k’e… k’ eγo k’e iða k’ ek’i s ena eiko sta vuna… afto s ena peðiko …k’e iða s ena peðiko tu liku oti to likosk’ilo k’itai to liko k’e lei ti nixta me to fegari pu kani poli auuuu…. Etsi. k’e lei… k’e mn’azun me me likosk’ilo

Σ: Γιατί σ’αρέσει αυτή η ιστορία; Σ’αρέσει πολύ αυτή η ιστορία με τον λύκο.

Ε: Σ’αρέσουν οι λύκοι;

Ν: ox’i liγo m aresun

Σ:  Ααα, μοιάζει με τον σκύλο λίγο.

Ν: o ksaðenfos mu ex’i leoparðali lei liko ðe ine… ðe ine

E: Λεοπάρδαλη τι λέει λύκο;

Ν: o ksaðelfos mu ipe

E: Γιατί μοιάζουνε;

Ν: apla ðe kseri na pi nenoparðali k’e ti lei olo liko liko liko… epiði ex’i prasina matx’a

E: Τη λεοπάρδαλη;

Ν: ne eγo iða s ena peðiko pu ix’e kati matx’a pu troγan i lik’i ena elafi… pu eleje k’iniγus likus troi eno px’asan ena elafi k’e faγan i lik’i

Σ: Ααα βλέπεις ντοκιμαντέρ;

Ε: Για πες.

Ν: ti pes?

E: Σε βάζουνε οι γονείς σου και βλέπεις ντοκιμαντέρ;

Ν: ox’i o papus mu

Σ: Έφαγες πολύ ψαρόσουπα;

Ν: poli

Σ: Σ’άρεσε;

Ν: poli

E: Τι ηλικία είναι ο παππούς σου;

Ν: o papus mu olo troi k’e troi troi k’ ejine tosi meγali

E: Θες να του μοιάσεις του πάππου σου;

Ν: ne k’e mikreni o pu pa?

E: Τι έπαθες τώρα;

Ν: afti ðe ine i estalia mu tora …na kati… na na to kseris k’eee k’e

Σ: Τι ιστορία είναι αυτή;

Ν: aa brosta ex’ete, more ti tros?

E: Τι τρώω;

Σ: Ποιο είναι το αγαπημένο σου φαγητό;

Ε: Γιατί το πήρες αυτό; Αυτό το λιονταράκι γιατί το πήρες μαζί σου; Σ’αρέσει;

Ν: ðe θa to paro spiti mu apla aa θa peksis

E: Θα παίξεις; Σ’αρέσουν τα λιονταράκια ε;

Ν: mmm ine o kov ((ονομάζει έτσι το λιονταράκι που κρατάει))

Ε: Τι είναι;

N: o kοv

E: Ο Kουβ;

Ν: kovi

E: Τι κόβει τα δόντια του εδώ; Εάν τα ανοίξει αυχχχ

Ν: mmm ne ox’i po milai

Ε: Μιλάει; Και τι σου λέει;

Ν: sto peðiko

Ε: Στο παιδικό;

Ν: mi su po ti ekane enas spaiderman

E: Τι έκανε ο Σπάιντερμαν;

Ν: o prepi na fiγo

Σ: Θα πας για ύπνο; Αφού είναι Πέμπτη!

Ν: afu ine pemti prepi na fiγo ox’i

Σ: Πέμπτη κοιμάσαι; Αφού δεν κοιμάσαι σήμερα Τρίτη και Πέμπτη δεν κοιμάσαι.

Ν: omos prepi na paro to paγurino

Σ: Αααααα το παγουρίνο εντάξει.

Ν: aaa ne to ksexasa. aaa k’e k’e ospu na pai

Σ: Θες να πάρεις το παγουρίνο; Πάρε το παγουρίνο.

Close Menu