Αριθμός συνομιλίας: | 44 |
Συλλογή υλικού: | Ερευνήτρια Ζω. Στ. |
Απομαγνητοφώνηση: | Ερευνήτρια Ζω. Στ. |
Συμμετέχοντες: | Νήπιο, Ερευνήτρια, Φίλη νηπίου |
Φύλο νηπίου: | Κορίτσι |
Ηλικία νηπίου: | 3 ετών |
Χώρος: | Σπίτι νηπίου |
Τόπος διαμονής: | Λάρισα |
Πλαίσιο: | Ελεύθερη συζήτηση κατα τη διάρκεια της ζωγραφικής |
Ημερομηνία καταγραφής: | 7-Ιαν-2017 |
Διάρκεια: | 10’05” |
Κωδικός: | 44f3MLU2017 |
Σύμβολα συμμετεχόντων: | Ν, Ε, Σ |
Ε: Για πες μου, Αγγελίνα, τι ζωγραφίζεις;
Ν: a(f)to eðo pera zoγrafizo
Ε: Αυτό εδώ πέρα ζωγραφίζεις;
Ν: k’itaa ((δείχνει τι ζωγραφίζει)) ti oreo ine ((συμπληρώνει κοιτάζοντας τη ζωγραφιά της))
Ε: Ζωγραφίζετε και στο σχολείο που πας;
Ν: k’ita ti OREO ((σχολιάζει πάλι τη ζωγραφιά της))
Ε: Ναι..είναι πάρα πολύ όμορφο! Για πες μου στο σχολείο που πας ζωγραφίζετε;
Ν: ne osi ala sto sxolio ðen exume tetx’o nirobojes
Ε: Τι έχετε στο σχολείο;
Ν: xromata
Ε: Χρώματα;
Ν: ne
Ε: Έχετε ξυλομπογιές και μαρκαδόρους;
Ν: k’ita ti oreo ((σχολιάζει ξανά δείχνοντάς μου τη ζωγραφιά της))
Ε: Πώς τις λένε τις φίλες σου στο σχολείο;
Ν:
Κ: Αγγελινούλα, πώς τις λένε τις φίλες σου στο σχολείο; Για πες τη Ζωή.
Ν: afto eðo pera ((δείχνει κάποιο χρώμα))
Ε: Τι χρώμα είναι αυτό;
Ν: asp(r)o… θa ta kano k’e ta ðIO ((αυτή θέλει να τα κάνει και όχι το άλλο κοριτσάκι))
Ε: Αυτό τι χρώμα είναι; ((τη ρωτάω δείχνοντάς της ένα συγκεκριμένο χρώμα))
Ν: k’itino
Ε: Αυτό; ((τη ρωτάω ξανά δείχνοντάς της άλλο χρώμα αυτή τη φορά))
Ν: P(R)ASINO
Ε: Αυτό;
Ν: mav(r)o… eγo ta ekana to mav(r)o ((αυτή έκανε το μαύρο χρώμα και όχι το άλλο κοριτσάκι))
Ε: Για πες μου ποιο είναι το αγαπημένο σου χρώμα;
Ν: m aresi afto eðo
Ε: Τι χρώμα είναι;
Ν: ine ros
Ε: Πολύ όμορφο χρώμα.
Ν: oapaa ((πάει να πέσει και γέλαει ταυτόχρονα))
Ε: Πρόσεχε να μην πέσεις..για πες μου πόσο χρονών είσαι;
Ν: t(r)ia ime. ðen to pa toses fores t(r)ia ime
Ε: Είσαι τρία;
Ν: ne
Ε: Και το παιδάκι στο σχολείο που σε πειράζει; Σε πειράζει κάθε μέρα;
Ν: ne kaθe me(r)a me birazi
Ε: Κάθε μέρα; Στην κυρία σου το είπες αυτό;
Ν: ne to leo
Ε: Το λες εε; Και τι λέει;
Ν: aftos lei ipe skata. etsi ipe
Ε: Τέτοιες λέξεις λέει;
Ν: ne
Ε: Κακό παιδάκι αυτό εε;
Ν: ne…ine poli kako
Ε: Μάλιστα.
Ν: θa to malosume eγo
Ε: Θα τον μαλώσουμε αν σε πειράξει ξανά για να μην ξαναγίνει. Και για πες σου άρεσε πριν αυτό εδώ πέρα στο παντελόνι; ((δείχνω τη στάμπα που είχε το παντελόνι μου))
Ν: px’o?
Ε: Αυτό εδώ που έχω..((δείχνω πάλι τη στάμπα του παντελονιού μου)) Να σου πάρω ένα παντελόνι να έχει τέτοιο;
Ν: θelo ros..ros
Ε: Ροζ θες;
Ν: ne tetx’o θelo
Ε: Πότε έχεις γενέθλια;
Ν: θelo tin tetati
Ε: Άμα είναι την επόμενη φορά που θα έρθω θα σου φέρω και ένα παντελόνι
Ν: ala θelo ros
Ε: Ροζ ό,τι θέλεις αφού είναι το αγαπημένο σου χρώμα.
Ν: bordo k’e ros θelo
Ε: Μπορντό; Σου αρέσει και το μπορντό; Ααα πολύ ωραίο χρώμα και εμένα μου αρέσει πολύ.
Ν: k’ emena m aresi puli
Ε: Για πες το αγαπημένο σου φαγητό ποιο είναι;
Ν: i supa
Ε: Η σούπα που έφαγες στο σχολείο;
Ν: ne
Ε: Η σούπα με κοτόπουλο ή κρέας;
Ν: i supa me kotopulo k’e to k(r)eas
Ε: Τα γιουβαρλάκια σου αρέσουν;
Ν: ne
Ε: Τα μακαρόνια;
Ν: eee
Ε: Τα γλυκάκια γιατί δε σου αρέσουνε;
Ν: etsi ðe mu arezune
Ε: Καλύτερα που δε σου αρέσουν γιατί παχαίνουν.
Ν: ne
Ε: Θα τρώμε αλμυρά εμείς.
Ν: afto m aresi orea
Ε: Πατατάκια τρως;
Ν: ne t(r)oo patatak’a
Ε: Με ρίγανη ή αλάτι;
Ν: me riγani
Ε: Οοο με ρίγανη.
Ν: ((αλλάζει θέμα)) ejine asp(r)o afto..ine poli asp(r)o
Ε: Άσπρο έγινε αυτό; Αυτό τι χρώμα είναι εδώ που βάλατε;
Ν: ee kok’ino
Σ: Και πώς λέγεται στα αγγλικά;
Ν: ee red
Ε: Ξέρεις και αγγλικά δηλαδή εσύ;
Ν: ne
Ε: Ουαα ((ενθουσιασμός)) Πόσα πράγματα ξέρεις;
Σ: Εεε δεν είναι. ((αναφέρεται σε μένα))
Ε: Εε δεν είμαι..πες αλήθεια, Αγγελίνα.
Ν: ðen ise ðen ise
Ε: Εεεμ δεν είμαι..και τι άλλο να πούμε;
Ν: afu prepi na valume k’e prasinak’i ((πάλι ζωγραφίζει))
Σ: Ναι, βάλε λίγο.
Ε: Εσένα σου αρέσει να ζωγραφίζεις; Δηλαδή αυτό είναι το αγαπημένο σου παιχνίδι;
Ν: a(f)to
Ε: Στο σχολείο ζωγραφίζετε;
Ν: ne
Ε: Να φανταστώ κάνεις τις καλύτερες ζωγραφιές εε;
N: ne
Ε: Ε μαα αφού φαίνεται ζωγραφίζεις πολύ ωραία.
Ν: oreo ine afto ((μιλάει για τη ζωγραφιά της ξανά))
Ε: Πολύ ωραίο το έκανες..και για πες, Αγγελίνα, εκτός απο τη σούπα τι άλλα φαγητά τρως; Τι σου κάνει η μαμά;
Ν: fak’es
Ε: Οο φακές τρώω και εγώ έχουν σίδηρο..φασολάδα τρως;
Ν: ((δεν απαντάει αλλά κάνει νόημα πως όχι δεν τρώει))
Ε: Ρεβύθια;
Ν: ((πάλι δεν απαντάει αλλά κάνει νόημα πως τρώει))
Ε: Είναι ωραία..είναι και αυτά σούπες..και για πες μου τι παιχνίδια παίζεις εδώ σπίτι;
Σ: Ζωγραφίζω ((την παρακινεί να μιλήσει))
Ν: zo(γr)afizo
Ε: Μόνο; Εγώ είδα κάτι καροτσάκια εκεί πέρα και κάτι κουζινούλες, άρα έχεις και κούκλες.
Ν: ne
Ε: Πώς τις λένε τις κούκλες σου;
Ν: kate(r)ina tin ali ti lene zoi k’e ti ali kate(r)ina
Ε: Άρα σου αρέσει το όνομα Ζωή ((γιατί δεν είναι στις προτιμήσεις της..της τραβάει την προσοχή το άλλο κοριτσάκι ζωγραφίζοντας μία καρδούλα))
Ν: eγo ðen ksero na kano karðula
Ε: Θα σου μάθει η Ιωάννα..για μάθε, Ιωάννα, την Αγγελίνα να κάνει καρδούλες..είναι πολύ εύκολο.
Σ: Φέρε το πινελάκι σου..κοίτα ((της δείχνει πώς να σχηματίζει μία καρδιά)) βάψτην τώρα μέσα.
Ε: Τι χρώμα θα την κάνεις μέσα;
Ν: p(r)asino pali
Ε: Θα ήταν ωραίο να την έκανες και άσπρη. ((της προτείνω))
Ν: ne
Ε: Να είχε πολλά χρώματα.
Ν: ne.. liγo k’e asp(r)o…ðen iða
Σ: Αγγελινούλα, η δασκάλα σου είναι καλή στο σχολείο;
Ε: Η κυρία Μαρία;
Ν: k’iria maria ti lene
Σ: Είναι καλή;
Ν: ne k’e to alo peði to maloni
Ε: Καλά τον κάνει γιατί σε πειράζει.
Ν: ne
Ε: Έτσι μπράβο.
Ν: na valo liγo ((απορροφημένη με τη ζωγραφική))
Ε: Βάλε λίγο ροζ και κίτρινο.
Ν: ine poli oreo
Σ: Πώς το λένε στα αγγλικά; ((δείχνει το κίτρινο χρώμα))
Ν: ΤΟ jelou
Σ: Πώς το λένε το κόκκινο στα αγγλικά;
Ν: eee red..RED
Σ: Το μπλε;
Ν: blu
Σ: Το πράσινο;
Ν: ðe gzero
Σ: Εντάξει, δεν πειράζει.
Ε: Παραμύθια διαβάζεις;
Ν: ne ðjavazo paramiθx’a
Ε: Ποιο είναι το αγαπημένο σου;
Ν: x’onatii..x’onati zoγrafizo..x’onati leo
Ε: Και εμένα μου άρεσε πολύ η Χιονάτη.
Ν: k’ emena mu aresi
Ε: Και οι επτά νάνοι.
Σ: Κοίτα να κάνουμε και ένα αστεράκι. ((της δείχνει))
Ε: Παζλ έχεις; Σου αρέσουν;
Ν: ðen ksero na kano ((μιλάει για το αστέρι))
Σ: Δεν πειράζει..θα κάνουμε μαζί ένα..τι χρώμα θέλεις;
Ν: red
Ε: Πολύ ωραίο χρώμα.
Σ: Να βάλουμε και λίγο μαύρο;
Ν: ne iii oreo… k’ita to ((μου δείχνει πάλι τη ζωγραφιά))
Σ: Έχεις πολλούς φίλους στο σχολείο;
Ν: ne polus
Ε: Περισσότερα κορίτσια ή αγόρια;
Ν: k’e aγorja k’e koritsx’a
Ε: Πώς τους λένε;
Ν: ti mia ti lene ioana
Ε: Ιωάννα όπως την Ιωάννα εδώ;
Ν: ne
Ε: Τι ωραίο όνομα.
Σ: Είναι καλή;
N: ((δεν απαντάει))
Ε: Καμία Κατερίνα έχετε;
Ν: οx’i ðen exume
Ε: Γεωργία;
Ν: ox’i
Ε: Τι άλλα ονόματα έχετε;
Σ: Αγγελίνα;
Ν: ne ((γελάει δείχνοντας τον εαυτό της αφού αυτή είναι η Αγγελίνα στο σχολείο))
Ν: emena mu aresi na kano k’iklo
Ε: Κύκλο; Για πες μας πώς σε λένε στο επίθετο; ((αλλάζω θέμα))
Ν: ðespinis gol’a
Σ: Δεσποινίς Γκόλια;
Ν: ne
Ε: Μπράβο σου δεσποινίς… καλά λες..άψογη!
Σ: Θα βάλουμε και ουρανό.
Ν: θa valume k’e urano
Σ: Βάλε εσύ πράσινο εδώ να κάνουμε και χορταράκι.
Ν: ne
Σ: Κοίτα και πράσινο για να φαίνεται ότι έχουμε χορταράκι. ((δείχνει τι ζωγραφίζει))
Αγγελίνα, εσένα σου αρέσει να βλέπεις τηλεόραση ή να παίζεις μαζί με τα παιχνίδια σου;
Ν: me ta pexniðja mu mu aresi
Ε: Πάρα πολύ ωραία.
Σ: Δε σου αρέσει να βλέπεις δηλαδή τηλεόραση;
Ν: ox’ii
Σ: Μπράβοο.
Ν: k’e t(r)aγuðja mu aresi…o babas mu me kani aeroplanak’i
Σ: ((γελάει)) Με τα πόδια;
Ν: ne
Σ: Ωραία.
Ε: Πολύ ωραία, Αγγελίνα.
Ν: k’ eγo kano k’e kolotubes..k’ita<((μετακινείται στο πάτωμα και μας δείχνει πώς κάνει κωλοτούμπα))
Ε: Έτσι έκανα και εγώ μικρή.
Σ: Ξανακάνε άλλη μία να σε δω.
Ν: ((αφού κάνει ρωτάει)) iðes?
Σ: Ναι..μπράβο!