Αριθμός συνομιλίας:

35

Συλλογή υλικού:

Ερευνήτρια Ειρ. Μπ.

Απομαγνητοφώνηση:

Ερευνήτρια Ειρ. Μπ.

Συμμετέχοντες:

Νήπιο, Ερευνήτρια, Μητέρα νηπίου, Πατέρας νηπίου, Αδερφός Ερευνήτριας,

Φύλο νηπίου:

Αγόρι

Ηλικία νηπίου:

 2 ετών και 10 μηνών

Χώρος:

Σπίτι νηπίου

Τόπος διαμονής:

Λάρισα

Πλαίσιο:

Ελεύθερη συζήτηση

Ημερομηνία καταγραφής:

20-Νοε-2016

Διάρκεια:

10’14’’

Κωδικός:

35m2.10MLU2016

Σύμβολα συμμετεχόντων:

Ν, Ε, Μ, Π, Σ (αδερφός ερευνήτριας)

Σ: Σ’ αρέσει το σχολείο.                                                                                                                   

Ν: ne                                                                                                                .               

E: Τι κάνετε εκεί;                                                                                              

Ν: pezume                                                                                                                

E: Τι παίζετε;                                                                                                                     

Ν: sinetak’a vl                                                                                                 

E: Λέτε παραμύθια;                                                                                           

N: ox’i mono pezume                                                                                       

E: Μόνο παίζετε                                                                                                  

Ν: afto ine xa… afto ine xalazmeno                                                                        

E: Το χάλασες εσύ;                                                                                           

N: ox’i                                                                                                                  

E: Ποιος;                                                                                                           

N: epese kato k’e meta espaθe                                                                                 

Ε: Έσπασε;                                                                                                       

N: ne to ekopsa k’e meta peθane k’ita to petaksa. k’e meta to espasa afto to xalase                                                                                           

Σ: Ποιο είναι το αγαπημένο σου χρώμα;                                                          

N: af to kok’ino                                                                                                                                                                                                 E: Και το αγαπημένο σου αμαξάκι;                                                                    

N: to ble                                                                                                           

Ε: Το μπλε;                                                                                                                 

N: ne                                                                                                                   

Ε: Γιατί σου αρέσει το μπλε;                                                                             

N: jati es(t)i. omos o likos bik’e mesa sto pota(mi) k’e meta pnijik’e                   

Ε: Ο λύκος πνίγηκε; Πώς πνίγηκε ο λύκος;                                                        

Ν: e(t)si guxu guxu                                                                                             

Ε: ΙΙΙΙΙ                                                                                                                

Ν: omos ekana esi k’e meta (b)ik’e apo to potami

Ε: Πωπω. Ποιο παραμύθι είναι αυτό ξέρεις;

Ν: me to liko exo k’ ala pexniðak’a peji na ta felo

Ε: Για πες μου την ιστορία του ασχημόπαπου. Την ξέρεις;                          

Ν: ne                                                                                                                 

Ε: Για πες την                                                                                                    

Ν: i papx’a i mama ti papak’a tis ine ask’imo k’e meta                                         

Ε: Και μετά;                                                                                                         

Ν: k’e meta to fonazun                                                                                       

Ε: Το φωνάζουν. Τι το φωνάζουν;                                                                                  

Ν: kati sk’imopapo k’e meta                                                                                                                   Π: Ήταν άσχημο και το φωνάζουν ασχημόπαπο;                                                     

Ν: ne afto ine  ((δείχνει το ασχημόπαπο))                                                                                  

Ε: Αισθάνεται άσχημα;                                                                                              

Ν: ne                                                                                                                 

Ε: Και τι κάνει μετά;                                                                                           

Ν: kleni                                                                                                                     

Ε: Τι κάνει;                                                                                                         

Ν: kleni                                                                                                                          

Μ: Κλαίει                                                                                                                              

Ε: Κλαίει. Πωπω το καημένο                                                                                                  

Ν: iθele ti mama tu. k’e meta                                                                                   

Ε: Και μετά;                                                                                                                  

Ν: θe θimame asto                                                                                                           

Ε: Δε θυμάσαι;                                                                                                 

Ν: k’ita ti kano eγo                                                                                                                                                                      Ε: Θα χαλάσει το παραμύθι έτσι όπως το κάνεις όμως.                                                                     

Ν: omos eγo afto afto i klei  ((δείχνει το ασχημόπαπο))                                                                                                                   Ε: Αυτό κλαίει;                                                                                                                   

Ν: ox’i to px’oto omos

Ε: Όμως;

Ν: omos o likos to petaksa mesa sto potami k’e meta bnijik’e klei                                                                                                               Ε: Κλαίει, πωπω.                                                                                                         

Ν: a(f)to meta apo piso ðen ex’i tipota i… ðosto mu liγo ex’i kati e(ð)o afto ex’i afto afto afto ðen to exume afta                                                                                                                       

Ε: Αυτά δεν τα έχετε;                                                                                      

Ν: ox’i                                                                                                                           

Ε: Όχι;                                                                                                                         

Ν: ute afto ute afto ute afto ((δείχνει τα παραμύθια που δεν έχει))                                                                                                                                                                                                 Ε: Για πες μου τι τι παραμύθι είναι αυτό. Το ξέρεις;                                               

Ν: ine me to liko                                                                                                     

Ε: Με τον λύκο;                                                                                                      

Ν: ne                                                                                                                     

Ε: Aυτό είναι που πνίγεται ο λύκος;                                                                                 

Ν: ne                                                                                                                     

Ε: Ι, και γιατί πνίγεται;                                                                                                                  

Ν: jati e(t)si pelimene na su ðikso ale(ks)andle opos pnijik’e k’ita eðo bik’e mesa sto potami. (m)plepete?

Ε: Αυτά τι είναι όμως;

Ν: ta kak’isak’a o likos pefti mesa sto potami k’e meta pnijik’e mama to ðjavasa oriste

Μ: Ευχαριστώ, αγάπη μου.

Ν: k’e afto oriste

Μ: Ευχαριστώ.

Ν: pepi na pedzume liγo jati imaste alosti

Μ: Τι έχεις και είσαι άρρωστος καλέ;

Ν: pileto liγo jati peðo akoma

Μ: Έχεις πυρετό;

Ν: ne

Μ: Από πότε;

Ν: apo ko ðen bo ðen aniji apo ðo apo ðo aniji apo ðe apo ðo aniji apo ðo ðe aniji

Π: Πες εσύ στην Ειρήνη τι κάνετε το σχολείο όταν πηγαίνετε;

Ν: pezame

Π: Με τι παίζετε;

Ν: me ta sinetak’a

Π: Με τι άλλο;

Σ: Ποιος είναι ο αγαπημένος σου φίλος;

Ν: o x’istos

Ε: Ο Χρήστος;

Ν: ne

Ε: Παίζετε μαζί;

Ν: ui omos o aletsandlos ine meγalos k’e ton aγapao k’e ton aγapao mu epese kato k’e meta espaθe

Σ: Kαλά.

N: ne jati to pos aftin i lola ine plasino pos θa pesi kato k’e meta θa spasi omos afto ex’i kati pano omos to lali ex’i ine poli ðinato

Μ: Νίκο;

N: ne

M: Tι άλλο κάνετε στο σχολείο εσείς, δεν παίζετε μόνο;

Σ: Ζωγραφίζετε;

Ν: ne

Ε: Και τι ζωγραφίζεις;

N: eγo zoγ(l)afizo ena liko pu kani γaγaγa k’e ine (af deksani)

Ε: Μεγάλο λύκο;

Ν: ne

Ε: I!!!

N: omos o likos

Σ: Φοβ

Ε: Τρομακτικός λύκος εε;

Ν: ne. o likos meta epese k’i pano k’e meta kateveni γl… k’e meta ta lei peðak’a 

M: ιιι

N: k’e meta ta masi ta px’ani k’e ta petai mesa sto bodlo

Ε: Πού τα πετάει;

Ν: sta kaka

M: Μέσα στο βόθρο

Π: Ποια είναι η δασκάλα σου;

Ν: i k’ilia iul’eta

Π: Ναι;

Ν: ne omos mama ine px’o meγalos

M: Και ποιος σε παίρνει στο σχολικό;

Ν: o k’ilios panajotis k’e i k’ilia mala omos o makuin ex’i pesi omos (ðe) xalase o makuin

Ε: Χάλασε ο Μακουίν;

Ν: ox’i

Ε: A.

Σ: Μετά ξέρεις ότι έγινε αγωνιστικό;

Ν: ne

Ε: Ποιο είναι το αγαπημένο σου παιδικό;

Ν: to to

M: Οι Πάουερ Ρέιντζερ;

Ν: ne pau leizel

Ε: Γιατί;

Ν: jati etsi

Ε: Τι κάνουν αυτοί;

N: paleνun

Ε: Παλεύουν;

Ν: ne

Ε: Με τους κακούς; Ποιος είσαι εσύ;

Ν: o kok’inos laizel

Ε: Και τι κάνεις παλεύεις με τους κακούς;

Ν: ne ime poli ðinatos k’ita eγo spaiderman ((δείχνει το ρολόι του που έχει τον Σπάιντερμαν))

Ε: Σπάιντερμαν;

N: ne

Ε: Το έφτιαξες το ρολόι ε;

Ν: ne omos e k’ita kubi al’os ðe patai ((δείχνει το κουμπί από το ρολόι))

Ε: Ποιος σου το έφτιαξε το ρολόι;

Ν: o papus

Ε: Του ’δωσες χρήματα;

Ν: ne ðe patai iðes? omos patisa (omos ex’i γo ti γlami to kala)

Π: Του έδωσες χρήματα του παππού για να σου φτιάξει το ρολόι;

Ν: ne

Π: Πόσα του έδωσες;

Ν: pede

Π: Τι πέντε;

Ν: omos afto ðe patai

Π: Τι πέντε; Τι πέντε του έδωσες;

Ν: pede evlo ei aleksandle k’ita ek’i pano

Σ: Πού;

Ν: ek’i pano

Ε: Τι έχει εκεί πάνω;

Ν: mn’a miγa

Σ: Νόμιζα ότι ήταν το ταβάνι.

Ε: Μια μύγα; Πού είναι η μύγα καλέ;

Ν: ee efije me zibise to g’efali mu

Ε: Τσίμπησε το κεφάλι σου;

Ν: ne k’e meta eγo ti skotosa

M: Νίκο;

Ν: petaxtika

M: Τι μαθαίνετε άλλο στο σχολείο;

Ν: omos eγo pezo me ton ale(ks)andlo tola

Σ: Σας σας αρέσει; Σου αρέσουν τα παραμύθια;

Ν: ne

Σ: Ποιο είναι το πιο αγαπημένο σου;

Ν: ta pa o likos

Σ: Που πνίγηκε στο ποτάμι;

Ν: ne

Ε: Ξέρεις πως λέγονται αυτά

N: ne

Ε: αυτό το παραμύθι;

N: ne omos afto epese kato k’e meta espase omos

Σ: Μας το πες.

Ν: evγale ema

Ε: Έβγαλε αίμα;

Ν: ox’i

Σ: Αφού είναι κόκκινο.

Ν: afu ine pefti kato k’e meta ezi to patao k’e meta

Ε: Το πάτησες κιόλας;

Ν: ox’i

Σ: Θα λιώσει.

Ν: omos ðe θa l’osi omos ta kok’ina ine poli ðinata ale(ks)andle omos

Σ: Τα μπλε είναι καλύτερα.

Ν: omos ta kok’ina ðe ine kalitela omos omos ta kok’ina pezun omos ta o kok’inos leizel

M: Έχεις άλλο κόκκινο;

Ν: ox’i

M: Μήπως λείπει κανένα; Για κοίτα καλύτερα.

Σ: Έχεις κανένα άλλο, έχεις και άλλα χρώματα από αυτοκινητάκια;

Ν: ne

Ε: Θα βάλεις αγώνες να δεις ποιο τρέχει καλύτερα;

Ν: ne

Σ: Αυτό τρέχει καλύτερα.

Ν: omos

Ε: Ποιο τρέχει, ξέρεις;

Ν: to afto

Ε: Tο κόκκινο πάλι εε;

N: ne omos pelimene na felo ta ala na sta ðikso px’o pola

Σ: Έχεις κι άλλα

Ε: Πόσα αυτοκινητάκια έχεις, έχεις πολλά;

Ν: zio omos exo k’e tin astinomia k’ita astinomia meγali k’ita ale(ks)andle, ena meγalo ei afu afto ine px’o meγalo ðe patai ðe patai iðes

M: Οι μπαταρίες;

N: xalase i bataries

N: omos

Ε: Όμως;

N: meta o likos epese mesa sto potami k’e bnijik’e k’e meta voiθia voiθia voiθia

Ε: Φώναζε βοήθεια;

Ν: ne

Ε: Ποιος τον βοήθησε;

Ν: i mama tu

Ε: Η μαμά του;

Ν: ne

Ε: Τον έσωσε;

Ν: ne

Ε: Σώθηκε, ευτυχώς.

Ν: ne

Ε: Μετά όμως πήγε και ξανάφαγε τα κατσικάκια ή όχι;

Ν: ox’i

Ε: Όχι, εεε;

Ν: omos lelosa omos eðo

Ε: Έλα πάρε μία χαρτοπετσέτα.

Ν: apo eðo lelosa

Ε: Από το μπισκότο;

Ν: apo ti sikolata aletsandle

Σ: Τι;

Ν: k’ita esi ti kanis?

Σ: Εγώ;

Ν: ne

Σ: Διάβαζα.

Ε: Διάβαζε τώρα πάνω.

Close Menu