Αριθμός συνομιλίας: | 35 |
Συλλογή υλικού: | Ερευνήτρια Ειρ. Μπ. |
Απομαγνητοφώνηση: | Ερευνήτρια Ειρ. Μπ. |
Συμμετέχοντες: | Νήπιο, Ερευνήτρια, Μητέρα νηπίου, Πατέρας νηπίου, Αδερφός Ερευνήτριας, |
Φύλο νηπίου: | Αγόρι |
Ηλικία νηπίου: | 2 ετών και 10 μηνών |
Χώρος: | Σπίτι νηπίου |
Τόπος διαμονής: | Λάρισα |
Πλαίσιο: | Ελεύθερη συζήτηση |
Ημερομηνία καταγραφής: | 20-Νοε-2016 |
Διάρκεια: | 10’14’’ |
Κωδικός: | 35m2.10MLU2016 |
Σύμβολα συμμετεχόντων: | Ν, Ε, Μ, Π, Σ (αδερφός ερευνήτριας) |
Σ: Σ’ αρέσει το σχολείο.
Ν: ne .
E: Τι κάνετε εκεί;
Ν: pezume
E: Τι παίζετε;
Ν: sinetak’a vl
E: Λέτε παραμύθια;
N: ox’i mono pezume
E: Μόνο παίζετε
Ν: afto ine xa… afto ine xalazmeno
E: Το χάλασες εσύ;
N: ox’i
E: Ποιος;
N: epese kato k’e meta espaθe
Ε: Έσπασε;
N: ne to ekopsa k’e meta peθane k’ita to petaksa. k’e meta to espasa afto to xalase
Σ: Ποιο είναι το αγαπημένο σου χρώμα;
N: af to kok’ino E: Και το αγαπημένο σου αμαξάκι;
N: to ble
Ε: Το μπλε;
N: ne
Ε: Γιατί σου αρέσει το μπλε;
N: jati es(t)i. omos o likos bik’e mesa sto pota(mi) k’e meta pnijik’e
Ε: Ο λύκος πνίγηκε; Πώς πνίγηκε ο λύκος;
Ν: e(t)si guxu guxu
Ε: ΙΙΙΙΙ
Ν: omos ekana esi k’e meta (b)ik’e apo to potami
Ε: Πωπω. Ποιο παραμύθι είναι αυτό ξέρεις;
Ν: me to liko exo k’ ala pexniðak’a peji na ta felo
Ε: Για πες μου την ιστορία του ασχημόπαπου. Την ξέρεις;
Ν: ne
Ε: Για πες την
Ν: i papx’a i mama ti papak’a tis ine ask’imo k’e meta
Ε: Και μετά;
Ν: k’e meta to fonazun
Ε: Το φωνάζουν. Τι το φωνάζουν;
Ν: kati sk’imopapo k’e meta Π: Ήταν άσχημο και το φωνάζουν ασχημόπαπο;
Ν: ne afto ine ((δείχνει το ασχημόπαπο))
Ε: Αισθάνεται άσχημα;
Ν: ne
Ε: Και τι κάνει μετά;
Ν: kleni
Ε: Τι κάνει;
Ν: kleni
Μ: Κλαίει
Ε: Κλαίει. Πωπω το καημένο
Ν: iθele ti mama tu. k’e meta
Ε: Και μετά;
Ν: θe θimame asto
Ε: Δε θυμάσαι;
Ν: k’ita ti kano eγo Ε: Θα χαλάσει το παραμύθι έτσι όπως το κάνεις όμως.
Ν: omos eγo afto afto i klei ((δείχνει το ασχημόπαπο)) Ε: Αυτό κλαίει;
Ν: ox’i to px’oto omos
Ε: Όμως;
Ν: omos o likos to petaksa mesa sto potami k’e meta bnijik’e klei Ε: Κλαίει, πωπω.
Ν: a(f)to meta apo piso ðen ex’i tipota i… ðosto mu liγo ex’i kati e(ð)o afto ex’i afto afto afto ðen to exume afta
Ε: Αυτά δεν τα έχετε;
Ν: ox’i
Ε: Όχι;
Ν: ute afto ute afto ute afto ((δείχνει τα παραμύθια που δεν έχει)) Ε: Για πες μου τι τι παραμύθι είναι αυτό. Το ξέρεις;
Ν: ine me to liko
Ε: Με τον λύκο;
Ν: ne
Ε: Aυτό είναι που πνίγεται ο λύκος;
Ν: ne
Ε: Ι, και γιατί πνίγεται;
Ν: jati e(t)si pelimene na su ðikso ale(ks)andle opos pnijik’e k’ita eðo bik’e mesa sto potami. (m)plepete?
Ε: Αυτά τι είναι όμως;
Ν: ta kak’isak’a o likos pefti mesa sto potami k’e meta pnijik’e mama to ðjavasa oriste
Μ: Ευχαριστώ, αγάπη μου.
Ν: k’e afto oriste
Μ: Ευχαριστώ.
Ν: pepi na pedzume liγo jati imaste alosti
Μ: Τι έχεις και είσαι άρρωστος καλέ;
Ν: pileto liγo jati peðo akoma
Μ: Έχεις πυρετό;
Ν: ne
Μ: Από πότε;
Ν: apo ko ðen bo ðen aniji apo ðo apo ðo aniji apo ðe apo ðo aniji apo ðo ðe aniji
Π: Πες εσύ στην Ειρήνη τι κάνετε το σχολείο όταν πηγαίνετε;
Ν: pezame
Π: Με τι παίζετε;
Ν: me ta sinetak’a
Π: Με τι άλλο;
Σ: Ποιος είναι ο αγαπημένος σου φίλος;
Ν: o x’istos
Ε: Ο Χρήστος;
Ν: ne
Ε: Παίζετε μαζί;
Ν: ui omos o aletsandlos ine meγalos k’e ton aγapao k’e ton aγapao mu epese kato k’e meta espaθe
Σ: Kαλά.
N: ne jati to pos aftin i lola ine plasino pos θa pesi kato k’e meta θa spasi omos afto ex’i kati pano omos to lali ex’i ine poli ðinato
Μ: Νίκο;
N: ne
M: Tι άλλο κάνετε στο σχολείο εσείς, δεν παίζετε μόνο;
Σ: Ζωγραφίζετε;
Ν: ne
Ε: Και τι ζωγραφίζεις;
N: eγo zoγ(l)afizo ena liko pu kani γaγaγa k’e ine (af deksani)
Ε: Μεγάλο λύκο;
Ν: ne
Ε: I!!!
N: omos o likos
Σ: Φοβ
Ε: Τρομακτικός λύκος εε;
Ν: ne. o likos meta epese k’i pano k’e meta kateveni γl… k’e meta ta lei peðak’a
M: ιιι
N: k’e meta ta masi ta px’ani k’e ta petai mesa sto bodlo
Ε: Πού τα πετάει;
Ν: sta kaka
M: Μέσα στο βόθρο
Π: Ποια είναι η δασκάλα σου;
Ν: i k’ilia iul’eta
Π: Ναι;
Ν: ne omos mama ine px’o meγalos
M: Και ποιος σε παίρνει στο σχολικό;
Ν: o k’ilios panajotis k’e i k’ilia mala omos o makuin ex’i pesi omos (ðe) xalase o makuin
Ε: Χάλασε ο Μακουίν;
Ν: ox’i
Ε: A.
Σ: Μετά ξέρεις ότι έγινε αγωνιστικό;
Ν: ne
Ε: Ποιο είναι το αγαπημένο σου παιδικό;
Ν: to to
M: Οι Πάουερ Ρέιντζερ;
Ν: ne pau leizel
Ε: Γιατί;
Ν: jati etsi
Ε: Τι κάνουν αυτοί;
N: paleνun
Ε: Παλεύουν;
Ν: ne
Ε: Με τους κακούς; Ποιος είσαι εσύ;
Ν: o kok’inos laizel
Ε: Και τι κάνεις παλεύεις με τους κακούς;
Ν: ne ime poli ðinatos k’ita eγo spaiderman ((δείχνει το ρολόι του που έχει τον Σπάιντερμαν))
Ε: Σπάιντερμαν;
N: ne
Ε: Το έφτιαξες το ρολόι ε;
Ν: ne omos e k’ita kubi al’os ðe patai ((δείχνει το κουμπί από το ρολόι))
Ε: Ποιος σου το έφτιαξε το ρολόι;
Ν: o papus
Ε: Του ’δωσες χρήματα;
Ν: ne ðe patai iðes? omos patisa (omos ex’i γo ti γlami to kala)
Π: Του έδωσες χρήματα του παππού για να σου φτιάξει το ρολόι;
Ν: ne
Π: Πόσα του έδωσες;
Ν: pede
Π: Τι πέντε;
Ν: omos afto ðe patai
Π: Τι πέντε; Τι πέντε του έδωσες;
Ν: pede evlo ei aleksandle k’ita ek’i pano
Σ: Πού;
Ν: ek’i pano
Ε: Τι έχει εκεί πάνω;
Ν: mn’a miγa
Σ: Νόμιζα ότι ήταν το ταβάνι.
Ε: Μια μύγα; Πού είναι η μύγα καλέ;
Ν: ee efije me zibise to g’efali mu
Ε: Τσίμπησε το κεφάλι σου;
Ν: ne k’e meta eγo ti skotosa
M: Νίκο;
Ν: petaxtika
M: Τι μαθαίνετε άλλο στο σχολείο;
Ν: omos eγo pezo me ton ale(ks)andlo tola
Σ: Σας σας αρέσει; Σου αρέσουν τα παραμύθια;
Ν: ne
Σ: Ποιο είναι το πιο αγαπημένο σου;
Ν: ta pa o likos
Σ: Που πνίγηκε στο ποτάμι;
Ν: ne
Ε: Ξέρεις πως λέγονται αυτά
N: ne
Ε: αυτό το παραμύθι;
N: ne omos afto epese kato k’e meta espase omos
Σ: Μας το πες.
Ν: evγale ema
Ε: Έβγαλε αίμα;
Ν: ox’i
Σ: Αφού είναι κόκκινο.
Ν: afu ine pefti kato k’e meta ezi to patao k’e meta
Ε: Το πάτησες κιόλας;
Ν: ox’i
Σ: Θα λιώσει.
Ν: omos ðe θa l’osi omos ta kok’ina ine poli ðinata ale(ks)andle omos
Σ: Τα μπλε είναι καλύτερα.
Ν: omos ta kok’ina ðe ine kalitela omos omos ta kok’ina pezun omos ta o kok’inos leizel
M: Έχεις άλλο κόκκινο;
Ν: ox’i
M: Μήπως λείπει κανένα; Για κοίτα καλύτερα.
Σ: Έχεις κανένα άλλο, έχεις και άλλα χρώματα από αυτοκινητάκια;
Ν: ne
Ε: Θα βάλεις αγώνες να δεις ποιο τρέχει καλύτερα;
Ν: ne
Σ: Αυτό τρέχει καλύτερα.
Ν: omos
Ε: Ποιο τρέχει, ξέρεις;
Ν: to afto
Ε: Tο κόκκινο πάλι εε;
N: ne omos pelimene na felo ta ala na sta ðikso px’o pola
Σ: Έχεις κι άλλα
Ε: Πόσα αυτοκινητάκια έχεις, έχεις πολλά;
Ν: zio omos exo k’e tin astinomia k’ita astinomia meγali k’ita ale(ks)andle, ena meγalo ei afu afto ine px’o meγalo ðe patai ðe patai iðes
M: Οι μπαταρίες;
N: xalase i bataries
N: omos
Ε: Όμως;
N: meta o likos epese mesa sto potami k’e bnijik’e k’e meta voiθia voiθia voiθia
Ε: Φώναζε βοήθεια;
Ν: ne
Ε: Ποιος τον βοήθησε;
Ν: i mama tu
Ε: Η μαμά του;
Ν: ne
Ε: Τον έσωσε;
Ν: ne
Ε: Σώθηκε, ευτυχώς.
Ν: ne
Ε: Μετά όμως πήγε και ξανάφαγε τα κατσικάκια ή όχι;
Ν: ox’i
Ε: Όχι, εεε;
Ν: omos lelosa omos eðo
Ε: Έλα πάρε μία χαρτοπετσέτα.
Ν: apo eðo lelosa
Ε: Από το μπισκότο;
Ν: apo ti sikolata aletsandle
Σ: Τι;
Ν: k’ita esi ti kanis?
Σ: Εγώ;
Ν: ne
Σ: Διάβαζα.
Ε: Διάβαζε τώρα πάνω.