Αριθμός συνομιλίας:

24

Συλλογή υλικού:

Ερευνήτρια Γκ. Δη.

Απομαγνητοφώνηση:

Ερευνήτρια Γκ. Δη.

Συμμετέχοντες:

Νήπιο, Ερευνήτρια

Φύλο νηπίου:

Αγόρι

Ηλικία νηπίου:

4 ετών και 5 μηνών

Χώρος:

Σπίτι νηπίου

Τόπος διαμονής:

Λάρισα

Πλαίσιο:

Κατά τη διάρκεια της ψυχαγωγικής του απασχόλησης (το νήπιο ζωγραφίζει), γίνεται Ελεύθερη παρατήρηση. Η Ερευνήτρια είχε παράλληλα τον ρόλο της δημοσιογράφου, το νήπιο απαντάει στις ερωτήσεις της

Ημερομηνία καταγραφής:

20-Μαϊ-2016

Διάρκεια:

16’ 36’’.

Κωδικός:

24m4.5MLU2016

Σύμβολα συμμετεχόντων:

Ν, Ε

 

 

Ε: Γεια σου, Ζήση, τι θα ζωγραφίσουμε;

Ν: ee luluðja

Ε: Λουλούδια; Τι χρώμα είναι αυτό που έχεις στα χέρια σου;

Ν: pasino

Ε: Τι έχεις φτιάξει πάνω από τα λουλούδια;

Ν: aftos ine il’os

Ε: Για φτιάξε μου εσύ δυο λουλουδάκια, να δω εγώ.

Ν:

Ε: Τι είναι αυτό που έχεις; Τι χρώμα;

Ν: ro

Ε: Είναι ροζ, μπράβο. Αυτό ειναι ένα μπλε λουλούδι; Γαλάζιο;

Ν: ne

Ε: Και κίτρινο; Όμορφο, ε;

Ν: mm

Ε: Πολύ ωραίο.

Ν: ine paparuna

Ε: Παπαρούνα; Ξέρεις και την παπαρούνα;

N: mm

Ε: Μπράβο, Ζήση. Αυτό το ροζ το λουλούδι τι είναι;

Ν: ee … ðe θimame

Ε: Δεν πειράζει. To κίτρινο θυμάσαι;

Ν: ee ine xamomil

Ε: Χαμομήλι, ναι. Ποια άλλα λουλούδια ξέρεις να μου πεις; Ξέρεις άλλα λουλούδια;

Ν: ee ox’i

Ε: Κανένα άλλο δε θυμάσαι; Αυτό που κάνεις τώρα;

Ν: ee k’ ato ine k’ alo xamomili

Ε: Θες να μου κάνεις μετά κι ένα δέντρο;

Ν: na kano

Ε: Ξέρεις δέντρα;

Ν: ne

Ε: Ποια δέντρα ξέρεις;

Ν:  ðen ex’i kafe

Ε: Έχει και καφέ, να το. Τι ωραίο δέντρο!

N: as ine komos

Ε: Κορμός, ναι. Θέλεις να κάνεις και τα κλαδιά καφέ;

Ν: ne

Ε: Τι δέντρο θα είναι;

Ν: ee

Ε: Τι σκέφτεσαι να είναι; Τι φρούτα να έχει;

Ν: ee… mila

Ε: Τι χρώμα είναι τα μήλα;

Ν: mm… kok’ina

Ε: Πάρε το κόκκινο, ναι.

N: θa kano to filo, kano k’e to kotsani, tora θa kano to filo

Ε: Ένα μήλο μόνο έχει επάνω; Θες να κάνουμε κι άλλα;

N: ee… ne

Ε: Είναι γεμάτο. Μπράβο, Ζήση. Τι ωραία!

N: θa kano tora k’ alo ðedro pu ex’i bananes

Ε: Ναι, κάνε και ένα δέντρο που έχει μπανάνες. Οι μπανάνες τι χρώμα είναι;

N: k’itines

Ε: Αυτά είναι τα κλαδιά;

Ν: ne

Ε: Και αυτές είναι οι μπανάνες ε;

N: ne

Ε: Κάνε πολλές να έχει.

N: i bananes ðen exun fila

Ε: Δεν έχουν καθόλου; Μπράβο που το ξέρεις.

N: θa kano mia faula

Ε: Θες να κάνεις εδώ πολλές δίπλα από το δέντρο;

Ν: ex’i k’e mavo

Ε: Πάρε και το μαύρο. Τι είναι αυτά τα μαύρα που έχουν;

Ν: ine ta spoak’a.

Ε: Θες να κάνεις κι άλλες φράουλες δίπλα; Ή μία μόνο;

Ν: mia. xeo k’e tor kapuzi

Ε: Θες να μου φτιάξεις και ένα καρπούζι;

N: ne. θa to kano apo pano …jati ðe xo(r)ai

Ε: Ναι, κάνε από πάνω. Είναι κόκκινο;

N: ne. ex’i k’e mava spoak’a to kapuzi.

Ε: Άλλο; Ποιο ξέρεις άλλο φρούτο;

Ν: ee to kalabok’i

Ε: Φτιάξε μου ένα καλαμπόκι.

N: tora θa kano k’ ena axlaði.

E: Τι χρώμα είναι το αχλάδι, θυμάσαι;

N: pasino

Ε: Έχει κι ένα κοτσανάκι όμως.

N: ne θa to kano

Ε: Κι ένα φυλλαράκι.

N: tora θa kano k’e to kotsanak’i me prasino

E: Ζήση, πώς τη λένε τη δασκάλα σου στο σχολείο;

N: k’iia panajota …k’e k’iia ðimita …exo ðio

Ε: Φίλους έχεις;

Ν: ne

Ε: Ποιους; Πώς τους λένε;

Ν: polus

Ε: Θες να μου πεις τα ονόματά τους; Θυμάσαι κανέναν;

Ν: ðe θimame

E: Κανέναν; Δεν πειράζει.

N: ox’i θa ta θimiθo liγo aγotea

Ε: Ζωγράφισε κι όταν τα θυμηθείς, θα μου πεις.

N: ee, kano to potokali, θa kano omos to kotsanak’i ala ðen ex’i kotsanak’i.

Ε: Δεν πειράζει, αφού σ’ αρέσει κάνε εσύ ένα.

N: ex’i k’e filarak’i. θa kano k’ ali banana

Ε: Ναι, κάνε κι άλλη μπανάνα. Θέλεις να φτιάξεις κι έναν ουρανό;

Ν: ne

Ε: Τι χρώμα;

N: ble

Ε: Συννεφάκια ξέρεις να κάνεις;

N: ne

Ε: Κάνε μου και δυo συννεφάκια.

N: θelo k’ ala pola sinefak’a

Ε: Ναι, κάνε όσα θέλεις. Εσένα, Ζήση, ποιο χρώμα σ’ αρέσει απ’ όλα;

Ν: to ble

E: Αυτό που κρατάς;

N: ne θa kano k’ ena fuduk’i

Ε: Ξέρεις και το φουντούκι;

Ν: ne, ðe xeo ti ine …ala xeo pu ena luluði to lene fuduk’i

Ε: Θες να μου το φτιάξεις να δω κι εγώ; Τι χρώμα; Μοβ;

Ν: ne, xeo k’e to verikoko

Ε: Κάνε μου να το δω.

N: θa kano mesa k’e θa valo k’ ena kukutsi

Ε: Καφέ.

N: ne

Ε: Εσένα σ’ αρέσουν τα φρούτα, Ζήση;

N: ne

E: Τρως μήλο, πορτοκάλι;

N: ne

Ε: Σ’ αρέσουν όλα; Μπράβο!

N: xeo k’e to aguri.

E: Θες να μου φτιάξεις και ένα αγγούρι να δω πώς είναι;

N: ne

Ε: Πολύ ωραίο. Η ντομάτα ξέρεις τι χρώμα είναι;

Ν: θa kano θalasa k’e paralia.

Ε: Ναι, κάνε και μια θάλασσα. Σ’ αρέσει η θάλασσα;

Ν: ne

Ε: Κάνεις μπάνιο;

N: ne

E: Παίζεις με την άμμο ε;

Ν: ne

Ε: Αυτός είναι ο ήλιος ε;

N: i axtines. ee θa kano k’e liγa sinefak’a k’e ton urano

Ε: Θυμήθηκες μήπως πώς λένε τους φίλους σου;

Ν: ne.. e.. ton lene θano

Ε: Άλλο;

Ν: e… θanasi

Ε: Άλλος ο Θάνος κι άλλος ο Θανάσης;

Ν: ee… exo k’ ena koritsi k’e mia fili

Ε: Πώς τη λένε;

Ν: mak’ela

Ε: Μαρκέλλα;

Ν: tria… exo tesera… tesera koritsx’a

Ε: Πώς τα λένε τα υπόλοιπα;

Ν: ta lene ee jojia mak’ela k’e kostadina

E: Πολύ ωραία.

Ν: k’e ðimita

Ε: Όλα αυτά τα παιδάκια είναι στο σχολείο σου;

Ν: ne

Ε: Και παίζετε μαζί;

Ν: ne

Ε: Τι παιχνίδια παίζετε;

N: ee me t aftok’initak’a

Ε: Άλλα παιχνίδια;

Ν: k’e me tus ðinosavrus… pezume k’e me ta pazl

Ε: Με τα παζλ; Έχεις φτιάξει πολλά παζλ;

N: ne exume k’ ena spitak’i me kukles na pezun sta koritsx’a sto spitak’i

E: Η δασκάλα σας λέει και παραμύθια;

N: ne

Ε: Θυμάσαι κανένα να μου πεις;

N: ee ox’i

E: Κανένα;

Ν: ðe mu to ipe

E: Δεν πειράζει. Τραγούδια λέτε;

N: ne

E: Θυμάσαι να μου πεις ένα;

N: ee θimame ena pu to ipa sta xristujena

E: Πες το μου να το ακούσω.

Ν: ee tora ðe to θimame jati itan to pasxa k’e tora ðe to θimame itan to pasxa

E: Και το ξέχασες;

N: ne

E: Δεν πειράζει.

Ν: θa to θimiθo liγo px’o aγotea

E: Εντάξει.

Ν: θa pao to kok’ino

E: Ναι.

Ν: ee malon θa kano oti pefti vrox’i.

E: Ναι, ναι, κάνε.

Ν: θa kano ti katejiða

Ε: Κάνε την καταιγίδα, τόσο δυνατή, ε;

N: mm

E: Στο σχολείο τι άλλα παιχνιδάκια παίζετε;

N: ee

E: Κάνετε και διάλειμμα στην αυλή, ε;

N: ee exume k’e zoak’a

E: Τι ζωάκια έχετε;

N: ee exo ena aγorak’i to lene ilia

E: Ναι.

Ν: k’e pezi k’ afto me ta zoak’a

E: Τι ζωάκια είναι αυτά;

N: ee ex’i ajelaðes, papx’es, e katsik’es, ex’i ðio aloγa

E: Αα, πάρα πολλά, άλογα καφέ;

N: ex’i k’e γurun’a k’e kokora k’e kota

Ε: Πάρα πολλά.

Ν: ta ipolipa ðe ta θimame

Ε: Δεν πειράζει, κι αυτά είναι πάρα πολλά.

Ν: i aðerfi mu pije xθes me ti jaja tin eleni pu ti lene jaja eleni …k’e aγorase biskota zoak’a k’e ta efaγa.

E: Ήταν ωραία;

Ν: ne

E: Είχε όλα τα σχέδια;

N: ne ix’e aloγo akuða, x’elona, e ta ipolipa itan ee papx’es, papx’es ee k’e kukuvajes

E: Πολύ ωραία, έχεις κι αδερφούλα; Πώς τη λένε την αδερφή σου;

N: nefeli

E: Νεφέλη;

Ν: selo poles seliðes

E: Ναι, φτιάξε μου και κάτι άλλο.

Ν: θa kano tis k’iries mu

E: Ναι, κάνε τις κυρίες σου.

Ν: ne

E: Παίζετε και τουβλάκια στο σχολείο; Εγώ όταν ήμουν σαν εσένα και πήγαινα στο σχολείο έπαιζα και τουβλάκια.

Ν: ne pezume k’ emis me ta tuvlak’a k’e kanume ta ksilak’a parkin ja ta atok’inita

E: Πολύ ωραία. Αυτή ποια είναι;

N: i k’iia ðimita

E: Η κυρία Δήμητρα και θα μου φτιάξεις και την…;

N: k’iia panajota, ee θa tin kano ksaploti na k’imate

E: Ναι, κάνε να κοιμάται.

Ν: tora θa kano ta luluðja

E: Θα κάνεις και λουλούδια;

N: ne

E: Χαμομήλια;

Ν: etsi ekana tin eγasia otan itan otan ekana eγasia zoγafisa tis k’iies, ola ta peðja zoγafisan tis k’iies

Close Menu