Αριθμός συνομιλίας: | 24 |
Συλλογή υλικού: | Ερευνήτρια Γκ. Δη. |
Απομαγνητοφώνηση: | Ερευνήτρια Γκ. Δη. |
Συμμετέχοντες: | Νήπιο, Ερευνήτρια |
Φύλο νηπίου: | Αγόρι |
Ηλικία νηπίου: | 4 ετών και 5 μηνών |
Χώρος: | Σπίτι νηπίου |
Τόπος διαμονής: | Λάρισα |
Πλαίσιο: | Κατά τη διάρκεια της ψυχαγωγικής του απασχόλησης (το νήπιο ζωγραφίζει), γίνεται Ελεύθερη παρατήρηση. Η Ερευνήτρια είχε παράλληλα τον ρόλο της δημοσιογράφου, το νήπιο απαντάει στις ερωτήσεις της |
Ημερομηνία καταγραφής: | 20-Μαϊ-2016 |
Διάρκεια: | 16’ 36’’. |
Κωδικός: | 24m4.5MLU2016 |
Σύμβολα συμμετεχόντων: | Ν, Ε |
|
|
Ε: Γεια σου, Ζήση, τι θα ζωγραφίσουμε;
Ν: ee luluðja
Ε: Λουλούδια; Τι χρώμα είναι αυτό που έχεις στα χέρια σου;
Ν: pasino
Ε: Τι έχεις φτιάξει πάνω από τα λουλούδια;
Ν: aftos ine il’os
Ε: Για φτιάξε μου εσύ δυο λουλουδάκια, να δω εγώ.
Ν:
Ε: Τι είναι αυτό που έχεις; Τι χρώμα;
Ν: ro
Ε: Είναι ροζ, μπράβο. Αυτό ειναι ένα μπλε λουλούδι; Γαλάζιο;
Ν: ne
Ε: Και κίτρινο; Όμορφο, ε;
Ν: mm
Ε: Πολύ ωραίο.
Ν: ine paparuna
Ε: Παπαρούνα; Ξέρεις και την παπαρούνα;
N: mm
Ε: Μπράβο, Ζήση. Αυτό το ροζ το λουλούδι τι είναι;
Ν: ee … ðe θimame
Ε: Δεν πειράζει. To κίτρινο θυμάσαι;
Ν: ee ine xamomil
Ε: Χαμομήλι, ναι. Ποια άλλα λουλούδια ξέρεις να μου πεις; Ξέρεις άλλα λουλούδια;
Ν: ee ox’i
Ε: Κανένα άλλο δε θυμάσαι; Αυτό που κάνεις τώρα;
Ν: ee k’ ato ine k’ alo xamomili
Ε: Θες να μου κάνεις μετά κι ένα δέντρο;
Ν: na kano
Ε: Ξέρεις δέντρα;
Ν: ne
Ε: Ποια δέντρα ξέρεις;
Ν: ðen ex’i kafe
Ε: Έχει και καφέ, να το. Τι ωραίο δέντρο!
N: as ine komos
Ε: Κορμός, ναι. Θέλεις να κάνεις και τα κλαδιά καφέ;
Ν: ne
Ε: Τι δέντρο θα είναι;
Ν: ee
Ε: Τι σκέφτεσαι να είναι; Τι φρούτα να έχει;
Ν: ee… mila
Ε: Τι χρώμα είναι τα μήλα;
Ν: mm… kok’ina
Ε: Πάρε το κόκκινο, ναι.
N: θa kano to filo, kano k’e to kotsani, tora θa kano to filo
Ε: Ένα μήλο μόνο έχει επάνω; Θες να κάνουμε κι άλλα;
N: ee… ne
Ε: Είναι γεμάτο. Μπράβο, Ζήση. Τι ωραία!
N: θa kano tora k’ alo ðedro pu ex’i bananes
Ε: Ναι, κάνε και ένα δέντρο που έχει μπανάνες. Οι μπανάνες τι χρώμα είναι;
N: k’itines
Ε: Αυτά είναι τα κλαδιά;
Ν: ne
Ε: Και αυτές είναι οι μπανάνες ε;
N: ne
Ε: Κάνε πολλές να έχει.
N: i bananes ðen exun fila
Ε: Δεν έχουν καθόλου; Μπράβο που το ξέρεις.
N: θa kano mia faula
Ε: Θες να κάνεις εδώ πολλές δίπλα από το δέντρο;
Ν: ex’i k’e mavo
Ε: Πάρε και το μαύρο. Τι είναι αυτά τα μαύρα που έχουν;
Ν: ine ta spoak’a.
Ε: Θες να κάνεις κι άλλες φράουλες δίπλα; Ή μία μόνο;
Ν: mia. xeo k’e tor kapuzi
Ε: Θες να μου φτιάξεις και ένα καρπούζι;
N: ne. θa to kano apo pano …jati ðe xo(r)ai
Ε: Ναι, κάνε από πάνω. Είναι κόκκινο;
N: ne. ex’i k’e mava spoak’a to kapuzi.
Ε: Άλλο; Ποιο ξέρεις άλλο φρούτο;
Ν: ee to kalabok’i
Ε: Φτιάξε μου ένα καλαμπόκι.
N: tora θa kano k’ ena axlaði.
E: Τι χρώμα είναι το αχλάδι, θυμάσαι;
N: pasino
Ε: Έχει κι ένα κοτσανάκι όμως.
N: ne θa to kano
Ε: Κι ένα φυλλαράκι.
N: tora θa kano k’e to kotsanak’i me prasino
E: Ζήση, πώς τη λένε τη δασκάλα σου στο σχολείο;
N: k’iia panajota …k’e k’iia ðimita …exo ðio
Ε: Φίλους έχεις;
Ν: ne
Ε: Ποιους; Πώς τους λένε;
Ν: polus
Ε: Θες να μου πεις τα ονόματά τους; Θυμάσαι κανέναν;
Ν: ðe θimame
E: Κανέναν; Δεν πειράζει.
N: ox’i θa ta θimiθo liγo aγotea
Ε: Ζωγράφισε κι όταν τα θυμηθείς, θα μου πεις.
N: ee, kano to potokali, θa kano omos to kotsanak’i ala ðen ex’i kotsanak’i.
Ε: Δεν πειράζει, αφού σ’ αρέσει κάνε εσύ ένα.
N: ex’i k’e filarak’i. θa kano k’ ali banana
Ε: Ναι, κάνε κι άλλη μπανάνα. Θέλεις να φτιάξεις κι έναν ουρανό;
Ν: ne
Ε: Τι χρώμα;
N: ble
Ε: Συννεφάκια ξέρεις να κάνεις;
N: ne
Ε: Κάνε μου και δυo συννεφάκια.
N: θelo k’ ala pola sinefak’a
Ε: Ναι, κάνε όσα θέλεις. Εσένα, Ζήση, ποιο χρώμα σ’ αρέσει απ’ όλα;
Ν: to ble
E: Αυτό που κρατάς;
N: ne θa kano k’ ena fuduk’i
Ε: Ξέρεις και το φουντούκι;
Ν: ne, ðe xeo ti ine …ala xeo pu ena luluði to lene fuduk’i
Ε: Θες να μου το φτιάξεις να δω κι εγώ; Τι χρώμα; Μοβ;
Ν: ne, xeo k’e to verikoko
Ε: Κάνε μου να το δω.
N: θa kano mesa k’e θa valo k’ ena kukutsi
Ε: Καφέ.
N: ne
Ε: Εσένα σ’ αρέσουν τα φρούτα, Ζήση;
N: ne
E: Τρως μήλο, πορτοκάλι;
N: ne
Ε: Σ’ αρέσουν όλα; Μπράβο!
N: xeo k’e to aguri.
E: Θες να μου φτιάξεις και ένα αγγούρι να δω πώς είναι;
N: ne
Ε: Πολύ ωραίο. Η ντομάτα ξέρεις τι χρώμα είναι;
Ν: θa kano θalasa k’e paralia.
Ε: Ναι, κάνε και μια θάλασσα. Σ’ αρέσει η θάλασσα;
Ν: ne
Ε: Κάνεις μπάνιο;
N: ne
E: Παίζεις με την άμμο ε;
Ν: ne
Ε: Αυτός είναι ο ήλιος ε;
N: i axtines. ee θa kano k’e liγa sinefak’a k’e ton urano
Ε: Θυμήθηκες μήπως πώς λένε τους φίλους σου;
Ν: ne.. e.. ton lene θano
Ε: Άλλο;
Ν: e… θanasi
Ε: Άλλος ο Θάνος κι άλλος ο Θανάσης;
Ν: ee… exo k’ ena koritsi k’e mia fili
Ε: Πώς τη λένε;
Ν: mak’ela
Ε: Μαρκέλλα;
Ν: tria… exo tesera… tesera koritsx’a
Ε: Πώς τα λένε τα υπόλοιπα;
Ν: ta lene ee jojia mak’ela k’e kostadina
E: Πολύ ωραία.
Ν: k’e ðimita
Ε: Όλα αυτά τα παιδάκια είναι στο σχολείο σου;
Ν: ne
Ε: Και παίζετε μαζί;
Ν: ne
Ε: Τι παιχνίδια παίζετε;
N: ee me t aftok’initak’a
Ε: Άλλα παιχνίδια;
Ν: k’e me tus ðinosavrus… pezume k’e me ta pazl
Ε: Με τα παζλ; Έχεις φτιάξει πολλά παζλ;
N: ne exume k’ ena spitak’i me kukles na pezun sta koritsx’a sto spitak’i
E: Η δασκάλα σας λέει και παραμύθια;
N: ne
Ε: Θυμάσαι κανένα να μου πεις;
N: ee ox’i
E: Κανένα;
Ν: ðe mu to ipe
E: Δεν πειράζει. Τραγούδια λέτε;
N: ne
E: Θυμάσαι να μου πεις ένα;
N: ee θimame ena pu to ipa sta xristujena
E: Πες το μου να το ακούσω.
Ν: ee tora ðe to θimame jati itan to pasxa k’e tora ðe to θimame itan to pasxa
E: Και το ξέχασες;
N: ne
E: Δεν πειράζει.
Ν: θa to θimiθo liγo px’o aγotea
E: Εντάξει.
Ν: θa pao to kok’ino
E: Ναι.
Ν: ee malon θa kano oti pefti vrox’i.
E: Ναι, ναι, κάνε.
Ν: θa kano ti katejiða
Ε: Κάνε την καταιγίδα, τόσο δυνατή, ε;
N: mm
E: Στο σχολείο τι άλλα παιχνιδάκια παίζετε;
N: ee
E: Κάνετε και διάλειμμα στην αυλή, ε;
N: ee exume k’e zoak’a
E: Τι ζωάκια έχετε;
N: ee exo ena aγorak’i to lene ilia
E: Ναι.
Ν: k’e pezi k’ afto me ta zoak’a
E: Τι ζωάκια είναι αυτά;
N: ee ex’i ajelaðes, papx’es, e katsik’es, ex’i ðio aloγa
E: Αα, πάρα πολλά, άλογα καφέ;
N: ex’i k’e γurun’a k’e kokora k’e kota
Ε: Πάρα πολλά.
Ν: ta ipolipa ðe ta θimame
Ε: Δεν πειράζει, κι αυτά είναι πάρα πολλά.
Ν: i aðerfi mu pije xθes me ti jaja tin eleni pu ti lene jaja eleni …k’e aγorase biskota zoak’a k’e ta efaγa.
E: Ήταν ωραία;
Ν: ne
E: Είχε όλα τα σχέδια;
N: ne ix’e aloγo akuða, x’elona, e ta ipolipa itan ee papx’es, papx’es ee k’e kukuvajes
E: Πολύ ωραία, έχεις κι αδερφούλα; Πώς τη λένε την αδερφή σου;
N: nefeli
E: Νεφέλη;
Ν: selo poles seliðes
E: Ναι, φτιάξε μου και κάτι άλλο.
Ν: θa kano tis k’iries mu
E: Ναι, κάνε τις κυρίες σου.
Ν: ne
E: Παίζετε και τουβλάκια στο σχολείο; Εγώ όταν ήμουν σαν εσένα και πήγαινα στο σχολείο έπαιζα και τουβλάκια.
Ν: ne pezume k’ emis me ta tuvlak’a k’e kanume ta ksilak’a parkin ja ta atok’inita
E: Πολύ ωραία. Αυτή ποια είναι;
N: i k’iia ðimita
E: Η κυρία Δήμητρα και θα μου φτιάξεις και την…;
N: k’iia panajota, ee θa tin kano ksaploti na k’imate
E: Ναι, κάνε να κοιμάται.
Ν: tora θa kano ta luluðja
E: Θα κάνεις και λουλούδια;
N: ne
E: Χαμομήλια;
Ν: etsi ekana tin eγasia otan itan otan ekana eγasia zoγafisa tis k’iies, ola ta peðja zoγafisan tis k’iies