Αριθμός συνομιλίας: | 20 |
Συλλογή υλικού: | Ερευνήτρια Πα. Ευ. |
Απομαγνητοφώνηση: | Ερευνήτρια Πα. Ευ. |
Συμμετέχοντες: | Νήπιο, Ερευνήτρια |
Φύλο νηπίου: | Κορίτσι |
Ηλικία νηπίου: | 5 ετών και 9 μηνών |
Χώρος: | Σπίτι νηπίου |
Τόπος διαμονής: | Πτελεός, Μαγνησία |
Πλαίσιο: | Συζήτηση Ερευνήτριας – νηπίου. Αργότερα παίζουν τραγούδια στον υπολογιστή και το νήπιο τραγουδά και χορεύει |
Ημερομηνία καταγραφής: | 6-Ιαν-2016 |
Διάρκεια: | 16’04’’ |
Κωδικός: | 20f5.9MLR2016 |
Σύμβολα συμμετεχόντων: | Ν, Ε |
Ε: Πώς σε λένε ;
Ν: lina
Ε: Από πού βγαίνει το «Λίνα»;
Ν: apo evag’elia
E: Τους γονείς σου πώς τους λένε ;
Ν: vula k’e rjorγο
Ε: Τι δουλειά κάνουν; Ξέρεις;
Ν: ne ðulevune se γrafio
Ε: Αδερφάκια έχεις;
Ν: ne
Ε: Πόσα;
Ν: ðio
Ε: Πώς τα λένε;
Ν: anastasia k’e zoi
Ε: Τι τάξη πάνε;
Ν: i anastasia pai ekti ðimotiku k’e i zoi triti jimnasiu
Ε: Ποια αγαπάς πιο πολύ;
Ν: k’e tis ðio to iðjo
Ε: Πιο πολύ;
Ν: tin anastasia
Ε: Γιατί;
Ν: jati mu kani ola ta xatirja. me perni mazi tis, me pai sto sxolio ta pada
Ε: Μαλώνετε;
N: kamn’a fora
Ε: Πού μένετε; Ξέρεις;
Ν: eðo px’o kato
Ε: Το χωριό που μένεις το ξέρεις πώς λέγεται ;
Ν: ne pteleo
Ε: Σ’ αρέσει στο χωριό ή θα ήθελες να μένεις σε μια πιο μεγάλη πόλη;
Ν: θa iθela na meno se mn’a px’o meγali poli
Ε: Γιατί;
Ν: γati ek’i ex’i maγazja ex’i kosmo eno ðen ex’i eðo kosmo ðen ex’i maγazja ðen ex’i estiatoria pola
E: Τι τάξη πας;
Ν: pe… nipia… meγala nipia
E: Πώς λένε την κυρία σου;
Ν: evag’elia
Ε: Ποιο είναι το αγαπημένο σου παραμύθι;
Ν: i rapunzel
Ε: Ξέρεις να το περιγράψεις; Το θυμάσαι;
((το νήπιο γνέφει αρνητικά))
Ε: Ποιο είναι; Με τον δράκο;
Ν: ne
Ε: Και μετά τι κάνει η Ραπουνζέλ;
Ν: iθele na pai me enan prig’ipa
Ε: Ναι;
Ν: k’e tin pije to… o ðrakos me ta ftera tu
Ε: Που ήταν η κακιά μάγισσα;
((το νήπιο γνέφει καταφατικά))
Ε: Που της άρεζε να ζωγραφίζει;
((το νήπιο γνέφει καταφατικά))
E: Το θυμάσαι;
((το νήπιο γνέφει καταφατικά))
E: Εσένα σ’ αρέσει να ζωγραφίζεις;
Ν: ðen ine k’e to kalitero mu daksi ne
Ε: Bλέπεις τηλεόραση ή σ’ αρέσει πιο πολύ να παίζεις;
Ν: maresi px’o poli na pezo
Ε: Τι σ’ αρέσει να παίζεις;
Ν: krifto, k’inijito, volei… ti allo… k’inijito
E: Έχεις φίλες;
Ν: ne
Ε: Πώς τις λένε;
Ν: varvara, katerina, maria, dimitra, val’a
Ε: Ποια είναι η αγαπημένη σου φίλη;
Ν: i varvara
Ε: Γιατί;
Ν: jati ine px’o kali k’e terjazume sa files k’e ime… imaste kolites
E: Tης λες τα μυστικά σου;
Ν: ne
Ε: Και αυτή σου τα λέει;
Ν: ne
Ε: Με αγόρια παίζετε στο σχολείο;
Ν: οx’i ala daksi ne
Ε: Γιατί δεν παίζετε με αγοράκια;
Ν: ðe θelume na pezume aγorja koritsx’a… θelume mono koritsx’a
Ε: Τώρα τις διακοπές των Χριστουγέννων πώς πέρασες;
Ν: poli orea
Ε: Έχεις πει τα κάλαντα;
Ν: ne
Ε: Θα μας πεις τα κάλαντα σήμερα που είναι τα φώτα;
Ν: ne
Ε: Για πες μας να σ’ακούσουμε.
Ν: simera ta fota k’ o fotizmos k’ i xara meγali k’ o ajazmos kato ston iorðani ston uran…ston potamo kaθete i k’ira mas i panaja me ta θimn’aturja sta ðaxtila, o k’irios mas kr… pos to lene… k’erja krati na anevo pano stus uranus na mazepso roðja k’e livanus. kalimera kalispera kali su mera afedi me tin k’ira kalimera kalispera… k’e tu xronu
Ε: Kαι του χρόνου, Λίνα. Την πρωτοχρονιά δεν τα είπαμε τα κάλαντα, ε; Είχε χιόνι.
Ν: ox’i
Ε: Έπαιξες με το χιόνι;
Ν: ne
Ε: Τι κάνατε; Χιονάνθρωπο;
Ν: ox’i
Ε: Με τις αδερφές σου;
Ν: ox’i
Ε: Γιατί δεν κάνατε;
Ν: ðe borusame.. ðen ixe oxo… oso x’οni prepi
Ε: Α, ήταν λίγο το χιόνι και ήταν μαλακό.
Ν: ne
Ε: Τι σ’ αρέσει, ο χειμώνας ή το καλοκαίρι;
Ν: to kalok’eri
Ε: Και μένα. Γιατί το καλοκαίρι;
Ν: jati pijenume ja ban’ο sti θalasa
Ε: Ξέρεις να κολυμπάς;
Ν: ne
Ε: Mε μπρατσάκια;
Ν: xoris
Ε: Mπράβο. Εσύ είσαι μεγάλη κοπέλα. Τι άλλο κάνεις το καλοκαίρι;
Ν: pezo stin amo
Ε: Kάνεις πύργους; Έχεις παιχνίδια;
Ν: ne
Ε: Εδώ στο χωριό πού παίζετε;
Ν: to kalok’eri?
Ε: Kαι τώρα.
Ν: stin platia ek’i pera stin pano… ek’i pera sta ilektronika kaθomaste siniθos ðen vrexomaste me tis files mu jati ine makria ta spitx’a tus
Ε: Και δεν αφήνει η μαμά να πηγαίνεις μακριά γιατί είναι επικίνδυνα.
((το νήπιο γνέφει καταφατικά))
Eσύ δε φοβάσαι να πηγαίνεις εκεί στις φίλες σου, στα σπίτια;
Ν: moni mu daksi epiði ine makria fovame
E: Δεν πας κρυφά από την μαμά;
Ν: ox’i
Ε: Όχι, ό,τι λέει η μάμα;
Ν: ne
Ε: Mπράβο, είσαι πολύ καλό παιδί. Στον Βόλο έχεις πάει καθόλου;
Ν: ne
Ε: Που μου είπες ότι σ’ αρέσει η μεγάλη πόλη;
Ν: ne
Ε: Έχεις πάει πολλές φορές;
Ν: ne
Ε: Tι κάνεις, τι πήρες;
Ν: ruxa, padeloni, kolan, pukamiso
E: Τώρα τα Χριστούγεννα πήγατε στο χωριό του Άι Βασίλη;
Ν: piγame ne
E: Σ’ άρεσε;
Ν: ne
Ε: Για πες μου τι είδες;
Ν: ton ai vasili… tin po… to xoro… ek’i pera to xoro tu pu itan poli orea pano sta ðedra fotak’a… itan poli orea marese
Ε: Είχε έλκηθρο;
Ν: ox’i
Ε: Πήγες στον Άι Βασίλη έκανες ευχή; Σου έδωσε δώρα;
Ν: ðe mu ðose ðoro, fotoγrafiθika mazi tu
Ε: Ωραία.Το δώρο που σου έφερε τώρα ποιο είναι; Σου έφερε δώρο ο Άι Βασίλης;
Ν: ne tualeta omorfx’as
Ε: Tι έχει αυτή η τουαλέτα ομορφιάς; Ωραία ακούγεται.
Ν: ex’i puðra, ex’i sk’ies, ex’i karajon
E: Kαι τι; Βάφεσαι με όλα αυτά;
Ν: ne ex’i maskara ex’i lipklos
Ε: Mαζεύεστε με τις φίλες σου και βάφεστε;
Ν: ama tix’i ne, akoma omos ox’i ðen
Ε: H νονά τι σε έφερε;
Ν: ðen irθe akoma
Ε: Α, γιατί ήταν ο καιρός χάλια;
Ν: nono ixa
Ε: Πώς τον λένε τον νονό σου;
Ν: arjiri plastara apo to ax’ilio
Ε: Α, δεν είναι από εδώ, από το Αχίλλειο. Είχε χιόνι στο Αχίλλειο και δεν μπορούσε να έρθει μάλλον ε;
((το νήπιο γνέφει καταφατικά))
E: Ποιο χρώμα σ’αρέσει;
Ν: to fuksx’a to laxani to ble k’e to γalazjo
E: Πιο πολύ;
Ν: to fuksx’a
E: Το χρώμα αυτό που φοράς, σαν το φόρεμα σου. Πολύ όμορφο φόρεμα.
Ν: fxaristo
Ε: Πού θα πας; Βόλτα; Επίσκεψη σήμερα που είναι τα φώτα;
Ν: ne
Ε: Πού θα πας;
Ν: pu θa pao? sti maria pano
Ε: H Μαρία γιορτάζει;
Ν: ox’i aplos episk’epsi
Ε: Ποιο είναι το αγαπημένο σου παιδικό;
Ν: i pepa
Ε: Για πες μας ποια είναι η Πέπα;
Ν: i mama γurunitsa o babas γurunak’is i pepa k’e o dzordz
Ε: Tι κάνει η Πέπα; Θυμάσαι;
Ν: piγane sto luna park k’e lei fere mu to sfiri k’e dugu dugu k’e xtipaje to kuðuni k’e i pepa k’erðise olus tus arkuðus k’ eðose ts filus tu
E: Αγαπούσε πολύ τους φίλους της η Πέπα.
Ν: ne
Ε: Eίδες τι ωραίο πράγμα να αγαπάμε τους φίλους;
Ν: alo
Ε: Ποια είναι η αγαπημένη σου κούκλα; Πώς τη λένε;
Ν: […]
E: Έχει όνομα ή όχι;
Ν:
E: Κοιμάστε μαζί;
Ν: οx’i
Ε: Έχεις δικό σου δωμάτιο;
Ν: a…
Ε: Tι;
Ν: ox’i mazi me tin aðerfi mu
E: Tι χρώμα είναι το δωμάτιο σας;
Ν: portokali
E: Όχι φουξ που είναι το αγαπημένο σου.
Ν: ox’i bez portokali kapu ek’i
Ε: Είπαμε σε λένε Λίνα.
Ν: ne
Ε: Από πού βγαίνει;
Ν: apo evag’elia
Ε: Ξέρεις πότε γιορτάζεις;
Ν: ikosi tris martiu
Ε: Τότε γιορτάζεις το όνομα σου;
Ν: ikosi pede
Ε: 25, μπράβο, και 23 ξέρεις τι είναι;
Ν: jeneθlia exo
((παύση για να ανοίξουμε τον υπολογιστή))
E: Ποιο είναι το αγαπημένο σου τραγουδάκι;
Ν: tο rudolf to elafak’i
E: Θέλεις να μας το πεις;
Ν: ne… rudolf to elafak’i to fonazun k’e jelun omos mn’a protoxron’a irθe o ai vasilis rudolf ise si sofos ekanes… ex’is mesa su to fos… i fili tu labjoni to fonazun k’e jelun omos mn’a protoxron’a irθe o ai vasilis rudolf ise si sofos ex’is mesa su to fos… meta?
Ε: Δεν το θυμάμαι εγώ, δεν το ξέρω καλά. Θες να μας πεις κανένα άλλο;
Ν: ðe ksero alo. na sas po to ax kunelak’i kunelak’i ksilo pu θa to fas?
Ε: Να μας το πεις.
Ν: na po k’e to fergarak’i mu labro?
E: Να μας το πεις και αυτό. Για να σε ακούσουμε.
Ν:
E: Έλα, ξεκίνα.
Ν: ax kunelak’i kunelak’i ksilo pu θa to fas
eno perivolak’i tripes pu θa to fas…
kunelak’i kunelak’i ksilo pu θa to fas
ti mitula mi mu kunas ta aftx’a
ta matak’a… ta aftx’a …zoγrafx’a…
ax kunelak’i kunelak’i ksilo pu θa to fas
mesa se kseno perivolak’i mi tripas
ax kunelak’i kunelak’i ksilo pu θa to fas
Ε: Ωραία, μπράβο Λίνα!
Ν: tora θa po to fegarak’i mu labro… fegarak’i mu labro… na perpato na pijeno sto sxol’o na maθeno γramata, γramata spuðamata tu θeu ta praγmata tu θeu ta praγmata… fegarak’i mu labro, fe… na perpato na pijeno sto sxol’o na maθeno γramata γramata spuðamata tu θeu ta praγmata tu θeu ta praγmata. tοra θelo na po to barba bil’o
E: Πες μας και τον μπάρμπα-Μπρίλιο.
Ν: ο barba bil’os ix’e ena γalo poli meγalo poli meγalo