Αριθμός συνομιλίας:

18

Συλλογή υλικού:

Ερευνήτρια Αν. Οι.

Απομαγνητοφώνηση:

Ερευνήτρια Αν. Οι.

Συμμετέχοντες:

Νήπιο, Μητέρα νηπίου, Ερευνήτρια

Φύλο νηπίου:

Κορίτσι

Ηλικία νηπίου:

4 ετών

Χώρος:

Σπίτι νηπίου

Τόπος διαμονής:

Πλαίσιο:

Ελεύθερη συζήτηση, παιχνίδι

Ημερομηνία καταγραφής:

23-Ιαν-2016

Διάρκεια:

13’07’’

Κωδικός:

18f4MLNC2016

Σύμβολα συμμετεχόντων:

Ν, Ε, Μ

Ε: Για πες μου, Ραφαέλα , τι κάνεις;

Ν: kala.

Ε: Καλά είσαι; Μπράβο. Τώρα δεν είχες σχολείο, σαββατοκύριακο, ε;

Ν: mmm ((κουνάει το κεφάλι καταφατικά))

Ε: Πού πας; Νήπια ή σε παιδικό σταθμό;

Ν: sta nipia.

E: Στα νήπια πας; Μπράβο. Και σ’αρέσει;

Ν: mm ((γνέφει καταφατικά))

Ε: Ωραία. Η αδερφή σου;

Ν: i aðelfi mu pai s(e) proti ðimotiku.

Ε: Πρώτη δημοτικού;

Μ: Δευτέρα.

Ε: Δευτέρα; Είναι μεγάλη. Λοιπόν, για πες μου πώς πέρασες τα Χριστούγεννα;

Ν: kala.

Ε: Είχατε στολίσει και δέντρο;

Ν: ne.

E: Με τη μαμά και τον μπαμπά και την…

Ν: ox’i mono me taðelfi mu.

E: Μόνο εσείς οι δύο; Α, μπράβο! Το φτιάξατε ωραίο;

Ν: ne

E: Μεγάλο, ε;

Ν: mm.

Ε: Μπράβο! Ο Άγιος Βασίλης τι σου ‘φερε;

Ν: mefere ðoro ja ( )

Ε: Ναι; Ωραία, κι εμένα μου ‘φερε ένα δωράκι. Λοιπόν, τι θέλεις να κάνουμε τώρα; Θες να ζωγραφίσουμε;

Ν: ((γνέφει καταφατικά))

E: Ωραία, θες να μου λες και τι κάνεις;

Ν: ne.

E: Πάρε εσύ όποιο μαρκαδόρο θέλεις.

((παίρνει τον ροζ μαρκαδόρο))

Ε: Το ροζ σ’ αρέσει;

Ν: ne.

((ζωγραφίζει μια καρδούλα))

Ε: Τι άλλο θα κάνεις;

Ν: ((δεν απαντά))

Ε: Τα ξέρεις τα χρώματα να μου τα πεις; Για πες μου. Αυτό τι είναι;

Ν: mavro.

E: Αυτό;

Ν: mov.

Ε: Αυτό;

Ν: ble.

Ε: E, αυτό;

Ν: γri.

E: Αυτό;

Ν: portoka, ee prasino

Ε: Αυτό;

Ν: portokali.

Ε: Αυτό;

Ν: roz.

Ε: Όχι. Αυτό… Όχι αυτό, αυτό.

Ν: k’itrino.

Ε: Αυτό ροζ, κι αυτό;

Ν: kok’ino.

Ε: Κι αυτό;

Ν: kafe.

Ε: Μπράβο.

((συνεχίζει να ζωγραφίζει))

Ε: Θέλεις να ζωγραφίσω κι εγώ;

Ν: mm

Ε: Τι θέλεις να κάνω;

Ν: ena luluði.

Ε: Ένα λουλούδι; Ωραία. Τι άλλο να κάνω;

Ν: petaluða.

Ε: Τι χρώμα;

((το νήπιο δείχνει το κίτρινο))

Ε: Κίτρινο; Μεγάλα φτερά ή μικρά;

Ν: mikra.

Μ: Τι άλλο θα κάνεις; Άλλο σχέδιο(;)

((Το νήπιο δεν απαντά. Έχει αφοσιωθεί στη ζωγραφιά.))

Ε: Κοίτα τι έχω, έχω και καρτούλες. Θες να παίξουμε με καρτούλες; Λοιπόν, θα σου δίνω εγώ μια καρτούλα και εσύ θα μου λες τι βλέπεις, εντάξει;

Ν: ne.

Ε: Λοιπόν, πάμε να ξεκινήσουμε. Ας πούμε αυτή. Βλέπεις τι έχει η καρτούλα;

Ν: ne.

Ε: Θα μου πεις;

Ν: ena aftok’inito.

Ε: Kι εδώ πέρα πάνω; Bουνό, ε; Kαι τι έχει πάνω το βουνό;

Ν: x’oni.

Ε: Mπράβο! Εδώ πέρα; Είναι κάστρο; E;

Ν: ox’i, ine eklisia.

Ε: Είναι εκκλησία; Kαι τι έχει;

Ν: ex’i ta to xristuli.

Ε: Μπράβο. Tον Χριστούλη τον μικρό και την Παναγίτσα. Εδώ πέρα;

Ν: limni.

Ε: Και βλέπεις και βουνά γύρω. Εδώ τι να ‘ναι;

Ν: spitx’a.

Ε: Λες να ‘ναι χωριό; Κι αυτός εδώ; Τι κάνει; Κοιτάζει ή βγάζει φωτογραφίες;

Ν: k’itazi.

Ε: Εδώ; Είναι ένα σπίτι, ε; Τι χρώμα είναι;

Ν: mavro, kafe.

E: Καφέ. Για να δούμε κι αυτή. Έχει θάλασσα. Tο βλέπεις αυτό που περνάνε τα αυτοκίνητα;    Γεφυρούλα;

Ν: ne.

Ε: Εδώ πέρα; Έχεις δει καταρράκτη; Όχι; Τι τρέχει όμως από το ποτάμι;

Ν: nero.

Ε: Να σου φέρω κι άλλες καρτούλες; Έχω κι άλλες. Περίμενε. Έλα να δούμε εδώ πέρα.

  ((πάει να σηκωθεί και να φύγει από το δωμάτιο))

Μ: Περίμενε να σου φέρει η Νατάσσα.

Ε: Έχω πάρα πολλές. Διάλεξε εσύ να μου πεις ποια θέλεις.

((το νήπιο δείχνει μία))

Αυτή; Τι είναι;

Ν: ta peðja.

Ε: Παιδιά; Και τι φοράνε;

Ν: stoli.

Μ: Τι βλέπεις, αγάπη μου;

Ε: Είναι πολλά, ε; Τι είναι;

Ν: vuna.

Ε: Με πολλά, τι είναι αυτά τα άσπρα;

Ν: x’on’a.

Ε: Εδώ για πες μου. Έχει κι ένα ζωάκι. Το ξέρεις το ζωάκι;

Ν: aloγak’i.

Ε: Αλογάκι, κουβαλάει παιδάκια. Και περνάει… Aπό τι περνάει το αλογάκι;

Ν: apo ti jefira.

Ε: Μπράβο.Τι άλλο θες να δούμε; Αυτή τι είναι;

Ν: mn’a k’iria.

Ε: Εδώ; Τι είναι αυτά μες στη θάλασσα;

Ν: karavja.

Ε: Καραβάκια. Και έχουν και πανιά;

Ν: ne.

Ε: Ωραία. Είδες τηλεόραση πριν; Μικυ-μάους; Ποιο σ’ αρέσει να βλέπεις;

Ν: to roz panθira.

Ε: Τον Ροζ Πάνθηρα; Αα, ωραίο. Κι εγώ το έβλεπα μικρή. Είχε και την Mπάρμπι. Την είδες; Ποια μπάρμπι σ’ αρέσει;

Ν: ti vasilopula.

Ε: Και ποιο φόρεμα;

Ν: to ble.

Ε: Tο μπλε; Κι εμένα. Θέλεις να μου πεις τι φρούτα τρως;

Ν: fraula.

Ε: Σ’ αρέσει η φράουλα; Τι άλλο τρως;

Ν: axlaði.

Ε: Πορτοκάλι; Τρως;

Ν: ((γνέφει καταφατικά))

Ε: Μπράβο. Τι άλλο; Το καλοκαίρι;

Ν: to kalok’eri troo kapuzi.

Ε: Καρπούζι, ωραία. Το πεπόνι δε σ’ αρέσει;

Ν: ((γνέφει αρνητικά)).

Ε: Γιατί; Είναι πράσινο; Το καρπούζι τι είναι;

Ν: kok’ino.

Ε: Είναι κόκκινο. Και τι έχει μέσα; Έχει και κουκουτσάκια, ε; Τι χρώμα είναι;

Ν: mavra.

Ε: Το καλοκαίρι πας και για μπάνιο ε; Πού πας;

Ν: sti θalasa.

Ε: Κάνεις και βουτιές. Και τι έχεις μαζί σου;

Ν: adiliako.

Ε: Αντηλιακό και τι άλλο φοράμε;

Ν: majo.

Ε: Και τι άλλο για να μη μας χτυπάει ο ήλιος;

Ν: adiliako.

Ε: Στο κεφάλι (;)

Ν: kapelo.

Ε: Και στα μάτια; Τι φοράμε;

Ν: jal’a.

Ε: Γυαλιά. Και έχεις και σωσίβιο ή κολυμπάς μόνη σου;

Ν: kolibao moni mu.

Ε: Mε μπρατσάκια ή χωρίς μπρατσάκια;

Ν: me xoris bratsak’a.

Ε: Ωραία. Εντάξει, Ραφαέλα, αυτά. Τώρα θα πας κάτω;

Ν: ti?

Ε: Θα πας στο σπίτι σου;

Ν: ne.

Ε: Θα φας φαγητό; Kαι θα παίξεις με την αδερφούλα; Τι θα παίξετε;

Ν: k’inijito.

Ε: Κυνηγητό; Εσάς ακούω δηλαδή; Tουκου τουκου τουκου που τρέχετε; Εσένα κυνηγάει ή εσύ την κυνηγάς;

Ν: emena k’iniγai.

Ε: A, και σε πιάνει; Ή κρύβεσαι;

Ν: me px’ani.

Ε: Σε πιάνει; Και μετά;

Ν: meta pao sto baba.

Ε: Πας στον μπαμπά; Και τι κάνει ο μπαμπάς;

Ν: me px’ani.

Ε: Και τι σε κάνει;

Ν: me sikoni.

Ε: Α, και δε σε πιάνει μετά η αδερφούλα. Ωραία. Και μετά τι κάνετε αφού δε σε πιάνει;

Ν: pezume sto ðomatio tis.

Ε: Τι;

Ν: kukles.

Ε: Εσύ πόσες έχεις;

 ((το νήπιο δείχνει μία με το δάχτυλό του))

Ε: Η αδερφούλα; Κι αυτή μία; ((ξαναδείχνει)) Και μετά τι άλλο παίζετε; Μετά τις κούκλες.

Ν: meta vlepume peðika.

Ε: Έχετε σε CD ή στην τηλεόραση;

Ν: sidi.

Ε: CD ε; Εσένα ποιο σ’ αρέσει πιο πολύ;

Ν: i barbi.

Ε: Η Μπάρμπι, ωραία. Και της αδερφής σου;

Ν: o tom k’e dzeri.

Ε: Μπράβο. Τώρα θα φας φαγητούλι; Έφτιαξε η μαμά; Tι;

Ν: makaron’a.

Ε: Σ’ αρέσουν;

Ν: ne.

Ε: Τι άλλο σ’ αρέσει να τρως; Ποιο είναι το αγαπημένο σου φαγητό;

Ν: fak’i.

Ε: Η φακή; Μπράβο, Ραφαέλα. Άντε καλό μεσημέρι τώρα και μια μέρα θα έρθω να παίξουμε, εντάξει;

Ν: ne.

Ε: Άντε γεια σου.

Close Menu