Αριθμός συνομιλίας: | 16 |
Συλλογή υλικού: | Ερευνήτρια Νε. Κα. |
Απομαγνητοφώνηση: | Ερευνήτρια Νε. Κα. |
Συμμετέχοντες: | Νήπιο, Ερευνήτρια |
Φύλο νηπίου: | Αγόρι |
Ηλικία νηπίου: | 5 ετών και 1 μηνών |
Χώρος: | Σπίτι νηπίου |
Τόπος διαμονής: | Νεοχώρι, Καρδίτσα |
Πλαίσιο: | Βλέποντας και σχολιάζοντας παιδική ταινία (τριδυμούλες) |
Ημερομηνία καταγραφής: | 18-Ιαν-2015 |
Διάρκεια: | 8’48’’ |
Κωδικός: | 16m5.1MLR2015 |
Σύμβολα συμμετεχόντων: | Ν, Ε |
Ε: Είδες πώς το καθάρισε με τη σκούπα της;
Ν: ne
Ε: Είδες πώς παλεύουνε οι τριδυμούλες;
Ν: jati?
Ε: Tα κοριτσάκια.
Ν: jati?
Ε: Κοίτα, για το πανί αυτό. Το βλέπεις;
Ν: px’o pani?
Ε: Aυτό που κρατάνε.
Ν: to xalasan. pai.
Ε: Το χάλασαν.
Ν: iðes? ine kak’es.
Ε: Είναι καλές οι τριδυμούλες. Αυτή η μάγισσα είναι κακιά.
Ν: kati tote to esk’isan?
Ε: Γιατί; Να κοίτα.
Ε: Θύμωσε είδες;
Ν: k’ita e i mama mu ekane ta majika k’e to ( ) to mazo to katsazivi
Ε: Τι το έκανε το μαύρο το κατσαβίδι?
Ν: to to ekane ta majika tis
Ε: Έκανε τα μαγικά της?
Ν: ne
Ε: Πού τις πάει; Πού τις πάει;
Ν: e s ena zedo opa me podikak’a. ti k’asto ine afto?
Ε: Μεγάλο;
Ν: meγalo ine. malon se ( ) kasto paja kapx’os θa milaje
Ε: Λες;
Ν: e aku. aku tola aku. ti ine afto?
Ε: Η φωνή; Ποιος μιλάει;
Ν: e bolo
Ε: Είδες πόσα πολλά σκαλιά είπε; 214.
Ν: aam e to lepume emis
Ε: Είναι ωραίες οι τριδυμούλες.
Ν: malon malon malon ta ta podikak’a milane?
Ε: Αυτό είναι παραμύθι τώρα. Είναι παραμύθι.
Ν: ti ine afto?
Ε: Είναι το κινητό μου.
((πατάει την οθόνη από το κινητό και ανάβει ένα φως))
Ε: Είδες; Τι χρώμα είναι αυτό, Αλέξανδρε;
Ν: ee mov.
Ε: Μωβ. Αυτό εδώ;
Ν: mavo
Ε: Μαύρο, και αυτό εδώ τι χρώμα είναι; Δεν είναι καφέ;
Ν: kafe
Ε: Καφέ. Η μπλούζα μου τι χρώμα είναι; Δεν είναι γκρί; Τι χρώμα είναι;
Ν: xa k’ita pelimene tola aku aku ipa aku
Ε: Ακούω.
Ν: pelimene
Ν: px’os itan?
Ε: Είδες τι του λένε οι τριδυμούλες; Toν βαρέθηκαν πια.
Ν: px’os itane?
Ε: Δεν ξέρω. Μια φωνή που κρύβεται.
Ν: kselo px’os itane. itane enas e itane enas e enas aposos klimenos
Ε: Ένας άγνωστος;
Ν: enas aposos me katio
Ν: ti ine afti?
Ε: Αυτός είναι ένας ιππότης.
Ν: k’ita anitse to loloi. k’ita ti lei ek’i?
Ε: Έχει εικόνες, πολλές εικόνες με γυναίκες.
Ν: opx’os padeti mia dzi ((γέλια))
Ε: Ναι, όποιος παντρευτεί.
Ν: opx’os enas kakos aposos meta molis padeftik’e mia zineka tote kseli ti ti kani?
Ε: Τι την κάνει;
Ν: tin kliðoni mesa sto gudumi
Ε: Στο γκουντουμι.
Ν: k’e meta e bolun ta zune ine skotina mesa.
Ε: Και δε βγαίνουνε;
Ν: boli na ðite k’e kanena lobot
Ε: Μπορεί να δούμε ρομπότ; Θα έχει και ποντίκια; Μπορεί;
Ν: e boli ta ix’e k’e podik’a malon. boli ta ix’e k’e liγo k’e liγo alaxnes
Ε: Kαι λίγο αράχνες; Μεγάλες ή μικρές;
Ν: mexales
Ε: Mεγάλες;
Ν: ( )
Ε: Ααα
Ε: Είδες το πουλάκι; Τι κάνει το πουλάκι;
Ν: i ooo
Ε: Τσιου τσιου.
Ν: tsiu tsiu. bolis θa… ðe θelo afti ti triðimules
Ε: Γιατί δε θέλεις τις τριδυμούλες; Δεν είναι ωραίες; Τώρα θα λύσουνε το μυστήριο. Θα βρούνε τις κοπέλες που είναι κλεισμένες μέσα στο δωμάτιο και θα τις σώσουνε όλες και θα βγούνε.
Ν: to kselo ne
Ε: Eίδες πού κρύφτηκαν;
Ν: ne. ti ne afto?
Ε: Tο μαντήλι.
Ν: ta xtipisi to kefali tola. k’ita tola. na k’ita
Ε: Να, έπεσε ο κακός.
Ν: ti ne afti?
Ε: Oοο, χαχα, το είδες αυτό; Έπεσαν όλες.
Ν: ba k’ita. majika majika. iðes ti ekana majika
Ε: Eίδες, κάνεις μαγικά. Είσαι μάγος τώρα.
Ν: iðes ekana ta majika me esi ex’is majika?
Ε: Eγώ δεν έχω.
Ν: aladue aladue alalate. iðes ekana majika. k’ita ti exo mesa majika
Ε: Tι είναι αυτό, μαγικά;
Ν: ne
Ε: Θυμάσαι όταν παίζαμε τον Σπάιντερμαν; Πώς έκανε ο Σπάιντερμαν με την αράχνη; Πώς πετούσε τον ιστό;
((το νήπιο σηκώνεται και παίρνει από ένα καλάθι ένα τσαντάκι))
Ε: Τι είναι αυτό; Είναι το τσαντάκι; Δικό σου είναι;
((το νήπιο δείχνει τα παιχνίδια μέσα από το καλάθι))
Ν: tadan
Ε: Α, παιχνίδια;
Ν: tadan
Ε: Αυτός ποιος είναι;
Ν: o spaidiman
((φεύγει από το δωμάτιο))